Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Fernando Alonso

Briatore: "GP2-engine uitspraken van Alonso waren fout"

Flavio Briatore windt er geen doekje om: de geruchtmakende GP2-engine uitspraken van Fernando Alonso waren hoogst onverstandig. Maar enig begrip voor de frustraties van de Spaanse tweevoudig wereldkampioen heeft hij zeker.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © McLaren

Zo veel frustraties zitten er in het lijf van Fernando Alonso wanneer hij er - uitgerekend tijdens Honda's thuisrace in Japan - genoeg van heeft. We schrijven najaar 2015 en Alonso is met de amechtige McLaren-Honda volstrekt kansloos op het lange rechte stuk van Suzuka. De een na de andere auto snel de weerloze bolide met startnummer 14 voorbij.

"Aaarghh... GP2-engine!" klinkt het door de boordradio, en miljoenen tv-kijkers kunnen meegenieten van de zeldzame woede-uitbarsting. Het komt nadien niet meer goed tussen Honda en Alonso en de kreet lijkt hem zelfs een vervolg van zijn autosportloopbaan te gaan kosten. Alonso als persona non grata, in ieder geval bij Honda.

Flavio Briatore is in de podcast F1: Beyond the Grid glashelder over het inmiddels historische voorval. "Dat was fout. Maar tegelijkertijd doet mij de frustratie denken aan die van Michael Schumacher in 1994, toen we merkten dat Cosworth de ontwikkeling van de motor niet kon bijbenen. Daarom stapte Benetton in 1995 over op motoren van Renault."

Briatore erkent dat hij voor 2021 nog altijd de mogelijkheden onderzoekt zijn pupil weer bij een 'goed Formule 1-team' onder te brengen. "Ik ben er honderd procent zeker van dat hij weer goed kan presteren. Hij is als een rottweiler, hij geeft nooit op. Of het gaat lukken? We gaan het zien."

0 reacties

    Analyse Waarom Mercedes tegen sprintraces in de Formule 1 is