Na een teleurstellend openingsweekend wist Red Bull tijdens de tweede Grand Prix van het seizoen wel de race uit te rijden. Max Verstappen en Alexander Albon finishten echter als derde en vierde. De Nederlander moest de hele zondag in de achtervolging, terwijl Albon in geen velden of wegen te bekennen was vooraan het veld. Oud-Formule 1-coureur Martin Brundle, die tegenwoordig als analist door het leven gaat, interviewde de coureurs meteen na afloop van de Grand Prix van Stiermarken. De Brit had Verstappen een geweldige race zien rijden, maar merkte ook tijdens zijn interview meteen op dat de Red Bull-coureur allesbehalve tevreden was. "Hamilton gaf de toon aan, maar Verstappen deed het afgelopen weekend geweldig. Hij wist de Mercedes-coureurs in eerste instantie te splitten en met zijn drieën lieten ze de rest van het veld ver achter zich", zo blikt Brundle terug bij Sky Sports. "Na de race deed ik de podiuminterviews met het drietal. Lewis was heel blij na zijn dominante race, terwijl Valtteri niet onder de indruk was van de wedstrijd, ondanks zijn heerlijke gevecht met de Red Bull-coureur." "Verstappen was na afloop simpelweg chagrijnig", zo vervolgt de oud-coureur. "De snelheid van Mercedes was gewoonweg te sterk. Hij ziet de bui waarschijnlijk al hangen en vreest dat het weer een seizoen wordt waarin hij slechts een bijrolletje speelt", zo luidt het oordeel van Brundle.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









