Sebastian Vettel was lange tijd op weg om de Canadese Grand Prix op zijn naam te schrijven, tot de wedstrijdleiding hem bestrafte met een tijdstraf. De Ferrari kwam als eerste over de meet, maar Lewis Hamilton werd tot winnaar uitgeroepen. "Canada was een wake-up call voor ons. Na een periode met een uitstekende betrouwbaarheid, ondervonden we er diverse problemen gedurende het weekend, die afkomstig waren van producten afkomstig uit onze eigen fabriek. Zo kampten we met een probleem met het brandstofsysteem bij Valtteri en een hydraulisch lek bij Lewis vlak voor de race", blikt teambaas Wolff terug. "We mogen van geluk spreken dat deze problemen optraden op het moment dat we nog tijd hadden om ze te verhelpen. Ze hadden eenvoudig ons hele weekend kunnen ruïneren. Het is dankzij de geweldige skills van onze monteurs dat dit niet gebeurde." Ondanks dat de muren in Paul Ricard kilometers ver weg zijn, in tegenstelling tot op het Circuit Gilles Villeneuve, is de karakteristiek van het circuit volgens Wolff relatief gelijk. "In Frankrijk verwachten we opnieuw een close gevecht. Het circuit heeft overeenkomsten met Montreal, waarbij de lange rechte stukken een uitdaging gaan vormen voor ons. In tegenstelling tot Canada zijn de bochten hier meer gevarieerd, wat in ons voordeel moet werken. Mercedes kijkt uit naar het gevecht en wil wat dingen rechtzetten." De Duitse renstal zegevierde tot op heden in alle zeven de verreden Grands Prix, waarvan het in vijf gevallen zelfs een een-twee behaalde.
Meest gelezen