Coureurs deden vooral hun beklag over de krappe pitingang op het Circuit Paul Ricard, waar weinig ruimte was tot de eerste pitbox na een plotseling afslag. Meerdere rijders stelden lichtelijk gekscherend dat ze bij een remfoutje pardoes in de eerste pitbox (van Mercedes) zouden belanden.
Voor 2019 wordt daar meer ruimte gecreëerd om de veiligheid te garanderen. Daarnaast worden bepaalde delen van het circuit opnieuw geasfalteerd. Een ander element waar meerdere coureurs over klaagden was de chicane op de 'back straight', Mistral genaamd. Max Verstappen was een van de mannen die aangaf dat de baan zonder die chicane spannender zou worden, omdat er een ander compromis gemaakt zou moeten worden in de autoafstelling. De combinatie van een 1,8 kilometer lang recht stuk en de doordraaiende bochten zou het circuit volgens de Nederlander leuker kunnen maken. Eric Boullier gaf - in zijn nieuwe rol als adviseur voor de Franse GP - aan dat zo'n wijziging helaas niet in de pijplijn zit. "Als promotor moeten we naar verschillende aspecten kijken. Voor de fans waren er in die chicane de meeste inhaalacties, dus dat was goed voor het publiek én de televisiekijkers", antwoordde hij op de vraag van RacingNews365 , tijdens een besloten gesprek in Barcelona. "Op één lang recht stuk - ik kan een beetje voor de rijders spreken na mijn vorige werk als Formule 1-teamchef - zouden de coureurs een beetje kunnen relaxen en volgas door de bocht erna gaan. Voor de show is die chicane echter beter." "We hebben er met meerdere partijen over gesproken, ook gelet op de slijtage van diverse technische onderdelen én de coureurs. We hebben de keuze gemaakt om de baan zo te laten."
Meest gelezen