Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
F1-nieuws

"Circuit Paul Ricard wordt deels aangepast voor Formule 1"

Toen de Grand Prix van Frankrijk in 2018 terugkeerde op de Formule 1-kalender, was niet iedereen enthousiast over de keuze voor Circuit Paul Ricard. Voor het nieuwe seizoen wordt slechts deels geluisterd naar suggesties voor aanpassingen aan de baan.

Coureurs deden vooral hun beklag over de krappe pitingang op het Circuit Paul Ricard, waar weinig ruimte was tot de eerste pitbox na een plotseling afslag. Meerdere rijders stelden lichtelijk gekscherend dat ze bij een remfoutje pardoes in de eerste pitbox (van Mercedes) zouden belanden.

Voor 2019 wordt daar meer ruimte gecreëerd om de veiligheid te garanderen. Daarnaast worden bepaalde delen van het circuit opnieuw geasfalteerd.

Een ander element waar meerdere coureurs over klaagden was de chicane op de 'back straight', Mistral genaamd. Max Verstappen was een van de mannen die aangaf dat de baan zonder die chicane spannender zou worden, omdat er een ander compromis gemaakt zou moeten worden in de autoafstelling. De combinatie van een 1,8 kilometer lang recht stuk en de doordraaiende bochten zou het circuit volgens de Nederlander leuker kunnen maken.

Eric Boullier gaf - in zijn nieuwe rol als adviseur voor de Franse GP - aan dat zo'n wijziging helaas niet in de pijplijn zit. "Als promotor moeten we naar verschillende aspecten kijken. Voor de fans waren er in die chicane de meeste inhaalacties, dus dat was goed voor het publiek én de televisiekijkers", antwoordde hij op de vraag van RacingNews365, tijdens een besloten gesprek in Barcelona.

"Op één lang recht stuk - ik kan een beetje voor de rijders spreken na mijn vorige werk als Formule 1-teamchef - zouden de coureurs een beetje kunnen relaxen en volgas door de bocht erna gaan. Voor de show is die chicane echter beter."

"We hebben er met meerdere partijen over gesproken, ook gelet op de slijtage van diverse technische onderdelen én de coureurs. We hebben de keuze gemaakt om de baan zo te laten."

Forbidden

Weddenschappen Max Verstappen

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
RN365 Special
Verstappen koestert 'huwelijk' met geliefde Lambiase: "Maar wie is het mannetje, wie het vrouwtje?"

RacingNews365 zat na het F1-seizoen samen met niemand minder dan Max Verstappen voor een exclusief interview. In dit eerste deel vertelt Max over Gianpiero 'GP' Lambiase, zijn race-engineer met wie hij als het even kan voor altijd samen wil werken. Hij beschrijft de onderlinge relatie gekscherend als een 'huwelijk'. Maar wie is nou het mannetje en wie het vrouwtje?

Lees meer
Viaplay
x
Domenicali Hoogste F1-baas doet een oproep aan Ferrari na vertrek Binotto