Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

"Circuit Zandvoort op tijd gereed voor mogelijke Formule 1-race in 2020"

De race om de Formule 1 naar Zandvoort te halen is nog in volle gang. De directie van Circuit Zandvoort is nog volop in onderhandeling met F1-eigenaar Liberty Media voor een Grand Prix in 2020. Mocht de kogel door de kerk gaan, dan kan begonnen worden met de verbouwing van het circuit en de faciliteiten.

De droom van een Nederlandse Formule 1-race in 2020 is nog altijd springlevend. Zandvoort is volop in de race en de gesprekken tussen Circuit Zandvoort en Liberty Media verlopen 'positief en constructief'.

Mocht de kogel door de kerk zijn, dan moet de schep in de grond. Het circuit en de faciliteiten hebben op een aantal punten een upgrade nodig om een F1-race in 2020 te mogen hosten. Tijd en geld vormen daarbij geen probleem, zo legt Jan Lammers in gesprek met RacingNews365 uit.

"Bouwtechnisch is het allemaal geen probleem. Als je kijkt naar de lay-out van het circuit en wat daaraan verbouwd moet worden, dan is dat voor een goede wegenbouwer in twee maanden te doen."

"De aanpassingen aan het pitcomplex zijn ook geen hogere wiskunde. Het is een kwestie van tijd en geld om dat te realiseren en als er groen licht wordt gegeven, zijn beiden geen probleem", legt Lammers uit.

De F1-organisatie stelt vaak extreem hoge eisen aan circuits en accommodatie. Zo zijn de uitloopstroken in de afgelopen tien jaar veel groter geworden en huizen de teams in grote, luxe pitcomplexen. Op Zandvoort zijn de mogelijkheden hiervoor op een aantal punten beperkt, maar dat vormt geen probleem volgens Lammers.

"We moeten dat niet ingewikkelder maken dan het is. In Monaco vragen ze ook niet om het Hotel de Paris of het casino te verplaatsen, omdat er een uitloopstrook moet komen. De pitboxen daar zijn erg beperkt qua ruimte en dat is geen enkel probleem. Het FOM heeft ook flexibiliteit getoond. Kijk naar de Hungaroring die sterke gelijkenissen vertoont met het circuit van Zandvoort. Ook op stratencircuits als Singapore en Baku zie je niet overal grote uitloopstroken."

Breaking Video: Stevige crash voor Rinus Veekay tijdens eerste IndyCar-training