Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Concurrentie loopt niet warm om Red Bull uit de brand te helpen

Geen van de huidige motorfabrikanten staat te springen om Red Bull vanaf 2022 van motoren te voorzien. Men lijkt er bovendien vanuit te gaan dat Red Bull zelf het motorenprobleem op zal lossen.

In de persconferentie op de vrijdag op de Nurburgring schoven namens Mercedes, Ferrari en Renault respectievelijk Toto Wolff, Mattia Binotto en Cyril Abiteboul aan. Alle drie kregen ze de vraag of ze bereid zijn om vanaf 2022 motoren te leveren aan Red Bull. Toto Wolff was het stelligst in zijn antwoord: "Nee." Ferrari gooide de deur niet dicht en Renault evenmin, maar het is ook niet zo dat ze overliepen van enthousiasme om Red Bull uit de brand te helpen: "Uit onszelf zullen we het niet overwegen, maar als Red Bull iets van ons wil, dan kunnen ze dat altijd vragen. Het zal echter veel energie en tijd kosten om ook hen van motoren te voorzien en we hebben onze tijd zelf ook hard nodig om ons voor te bereiden op 2022", aldus Ferrari-teambaas Binotto ten overstaan van onder andere RacingNews365. Gevraagd naar wat Renault kan betekenen voor Red Bull, geeft Cyril Abiteboul aan dat hij vermoedt dat zijn motoren niet heel hoog op het verlanglijstje staan van Christian Horner en consorten: "Ik kan me niet voorstellen dat ze bij Red Bull geen plan B of zelfs een plan C hebben. Ik kan me ook niet voorstellen dat wij hoog op het verlanglijstje staan en dat ze ons snel zullen bellen. Op dit moment hebben we nog niet met elkaar gesproken." Een plan B of een plan C waar Abiteboul op doelt kan het ontwikkelen van een eigen motor of het doorontwikkelen van de huidige Honda-motor onder een nieuwe naam zijn, iets waar Wolff ook al op doelde toen hij zei dat Red Bull 'waarschijnlijk niet eens afhankelijk hoeft te zijn van één van de huidige motorleveranciers'. Met medewerking van Dieter Rencken.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi