Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul

F1-stand

  • 1 KVY
  • 2 MAG
  • 3 GIO
VT1 vr 03 jul 11:00 12:30
VT2 vr 03 jul 15:00 16:30
VT3 za 04 jul 12:00 13:00
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 nieuws

Coronel: "De Formule 1 moet wel de Formule 1 blijven"

In een zoektocht naar meer spanning en sensatie overweegt Liberty Media om het GP-weekend op de schop te gooien. Het rijden van minder vrije trainingen en eventueel twee kortere races, passeerden in de afgelopen maanden de revue.

Interview
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes AMG

Autocoureur Tom Coronel is er geen fan van dat de opzet van een F1-weekend in de toekomst mogelijk gaat veranderen. Afschaffen van de vrije trainingen brengt volgens hem weinig verandering binnen de sport, zo laat hij in gesprek met RacingNews365 weten.

"De prijzen worden pas op zondag verdeeld, alles wat daarvoor verreden wordt is pure voorbereiding op de race. De tijden zeggen vrij weinig, want pas tijdens de kwalificatie gaat de klepel echt naar beneden. Voor de rest is het een kwestie van of iemand zich in zijn kaarten laat kijken en hoeveel risico een coureur wil nemen tijdens een training."

De afstand van een Grand Prix bedraagt minimaal 305 kilometer, waarover de coureurs maximaal twee uur mogen doen. Al jaren wordt er gesproken over het inkorten van de races, of het hanteren van een opzet zoals in de Formule 2 toegepast wordt. Daar worden twee races verreden: een hoofdrace op zaterdag en een sprintrace op zondag.

Coronel ziet er niets in om dat idee toe te passen in de Formule 1: "Dan ga je het hele concept veranderen en daar moet je heel voorzichtig mee zijn. Je moet wel bij de basis blijven. Dit is het spelletje genaamd Formule 1 en dat moet je niet rigoureus veranderen, want dan wordt het een ander spel."

Met fans die klagen dat de sport saai is en ze afhaken na enkele ronden kan Coronel weinig. "Er zijn altijd azijnzeikers. Het is een eigen keuze van mensen of ze de hele race kijken. Sommigen kijken alleen de start omdat ze een klapper willen zien, anderen de hele race. Prima toch."

"Er is niets veranderlijker dan autosport, dat zien we ook dit seizoen. Voorafgaand aan het seizoen hadden we allemaal andere verwachtingen. Kijk naar Charles Leclerc in Bahrein, die heeft de zege bijna binnen en krijgt dan problemen, dat is ook onderdeel van de Formule 1."

Speel mee (gratis!) met de RacingNews365 Bingo tijdens de GP van Oostenrijk en win te gekke prijzen!

Claim je Bingo kaart

5 reacties

    Breaking Honda belooft Verstappen meer power en verbeterde betrouwbaarheid