Het onderwerp van gesprek na de race in Azerbeidzjan was Lewis Hamilton die letterlijk met pijn en moeite uit zijn Mercedes-bolide klom. In de RacingNews365 F1-podcast met coureur Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk blikken de mannen onder andere terug op deze gebeurtenis. "Mercedes heeft meer last van het gestuiter dan de Ferrari en de Red Bull. Dat is heel duidelijk te zien, maar dat is nou eenmaal de richting die Mercedes heeft gekozen met die auto", trapt Coronel af. "Ze mogen daarom niet klagen." Dimmers sluit zich daarbij aan en laat weten dat de Duitse renstal zelf het probleem moet tackelen in plaats van te klagen dat er iets veranderd moet worden in de reglementen. "Je kunt het toch gewoon oplossen. Je bent dan alleen minder snel. Je kunt de rijhoogte omhoog zetten, je kunt de vloer gaan verstevigen, zwaarder en dikker gaan maken om het stuiteren te verminderen." Het is de juiste balans vinden tussen comfort en snelheid, vertelt Dimmers. Dat liet ook Lando Norris na afloop van de race weten. De McLaren is zo afgesteld dat deze nog een beetje comfortabel is, maar ook nog wat snelheid behoudt. Mercedes koos er daarentegen voor om voor maximale snelheid te gaan en minimale comfort.
Russell verslaat Hamilton opnieuw
Red Bull-teambaas Christian Horner vertelde na afloop van de race dat hij ook zijn coureurs had laten klagen als ze in die positie zaten. "Dat vond ik nog wel de mooiste opmerking", vertelt Dimmers met een lach. "Ik geloof echt wel dat Hamilton last van zijn rug had, maar hij weet dat de camera's op hem gericht zijn en dan doet hij er net wat langer over om uit die auto te komen." "Ja het is een beetje theater. Hij is een goede acteur, dat weten we", vervolgt Coronel. "Maar hij wil ook echt een punt maken. Ik begrijp dat wel, hij wil natuurlijk die focus weg hebben van het feit dat Russell er iedere keer voor zit", waarbij Coronel refereert naar het feit dat George Russell voor de zevende race op rij boven de zevenvoudig wereldkampioen finishte.
Meest gelezen