De nieuwe SF21 van Ferrari maakte de tongen los. Daar waar de concurrentie ogenschijnlijk niet al teveel gewijzigd had aan hun bolide, mogen Carlos Sainz en Charles Leclerc het proberen in een agressief ogende Ferrari. Tom Coronel verwacht dat Ferrari sportieve revanche haalt voor het afgelopen seizoen: "Ze moesten ook wel, zowel voor de buitenwereld als voor zichzelf. Ze werden afgemaakt in Italië en moeten laten zien dat ze het nog kunnen. Laten we hopen dat ze er weer goed bij zitten, want ze horen niet op de plaats te staan van vorig jaar." De SF21 is op veel punten gewijzigd. Heeft Ferrari slim gebruik gemaakt van de reglementen door in 2020 al vroeg te stoppen met de ontwikkeling van die auto en de nieuwe onderdelen voor 2021 te bewaren? De teams moesten op een bepaald moment hun auto homologeren - een ijkpunt waarop besloten werd wat de basis voor 2021 vormde en waarna de teams nog slechts twee ontwikkelingstokens ter beschikking hadden om bepaalde gebieden aan te passen. In verhalen dat Ferrari geholpen zou zijn bij de ontwikkeling, om zo weer sneller terug te keren aan de top, gelooft Coronel niet. "Nee dat denk ik niet. Ze zoeken wel de limiet op met hun ontwerp. Vorig jaar zijn ze klein gehouden", refereert Coronel naar de veelbesproken, en nog altijd geheime, straf van Ferrari. "Er is daar een deal geweest, dat kon gewoon niet anders." "Vorig jaar is voorbij, nu is het een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Ferrari heeft zich al heel snel gericht op 2021. Ze moeten er dit jaar weer staan en dat hoop ik ook. Dat je de top weer bij elkaar hebt, of dat ze er net achter staan."
Meest gelezen