Eind vorige week stemden de Formule 1-teams in met een aantal reglementswijzigingen waar al weken over wordt gesproken, waaronder het verlagen van de budgetlimiet voor 2021 van 175- naar 145 miljoen dollar. Ook het gegeven dat men in 2021 met dezelfde auto's zal rijden als dit jaar, vereist nog goedkeuring van de World Motor Sport Council. Ook de motorfabrikanten zullen een oog houden op het nieuws vanuit de FIA. In de concept-regels is opgenomen dat vanaf 2021 nog maar één motorupgrade per seizoen is toegestaan, om uiteindelijk in 2023 de ontwikkeling van de krachtbronnen zelfs volledig te bevriezen. Een nieuwe regel die men niet zomaar aan zag komen was de regel dat de teams in de toekomst meer of minder tijd door mogen brengen in de windtunnel, afhankelijk van de positie in het constructeurskampioenschap. Topteams worden in feite benadeeld door hun goede presteren, maar de teams gingen akkoord. Na het akkoord van de teams moet het hoogste orgaan van FIA,de World Motor Sport Council, ook altijd groen licht geven voor de nieuwe regels. Dit is vaker wel dan niet slechts een formaliteit. De verwachting is dan ook dat alle nieuwe voorstellen worden aangenomen.
Meest gelezen