Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Ferrari

De bizarre boordradio waarmee Vettel de Ferrari-regie in handen nam

Sebastian Vettel was tijdens de Grand Prix van Spanje geen blij man. Wederom was hij niet tevreden over de strategische keuzes van Ferrari. Krachttermen werden niet geschuwd toen hij via de boordradio dan maar zelf de regie overnam.

Sebastian Vettel had al eerder dan Ferrari door dat een éénstopper voor hem misschien wel tot de mogelijkheden. Hij vroeg de strategen of zij daar hetzelfde over dachten, maar die gaven niet thuis. Ronden later, toen Vettel bij gebrek aan een reactie bleef pushen, kreeg hij de vraag terug. Of hij dacht dat hij tot het einde door kon rijden? Vettels klomp brak.

Ferrari: "Hoe denk je erover om tot het einde van de race door te rijden op deze banden?"

Vettel: "Oh verdomme nog aan toe. Dit is exact wat ik al eerder aan jullie vroeg. Nu heb ik al drie ronden lang zitten pushen."

Ferrari: "Ik begrijp het, we gaan het alleen maar na."

Vettel: "Het hangt ervan af, eigenlijk. Hoeveel ronden hebben we nog te gaan?"

Ferrari: "We moeten nog zestien ronden rijden en we denken dat we vijf ronden tekort komen."

Vettel: "Welk tempo rijden de coureurs die wel een pitstop hebben gemaakt?"

Ferrari: "22,6."

Vettel: "Okey, dan moeten jullie nu het volgende uitrekenen. Als zij 22,6 rijden, wat moet ik dan rijden om hen voor te blijven?"

Ferrari: "Daar moeten we op terugkomen."

Ferrari: "Je hebt tot he einde van de race rondetijden nodig van 23,4 tot 23,5."

Vettel: "Dat kan ik, dat kan ik. We moeten het sowieso proberen. We hebben immers niks te verliezen."

Ferrari: "We liggen nu vijfde, dat is waar ik op inzette."

De openlijke kritiek van Vettel op Ferrari valt als je dit leest te begrijpen. Op het moment dat Ferrari Vettel vraagt of hij tot het einde door kan rijden, moet men allang doorberekend hebben wat Vettel dan zou moeten rijden, in plaats van dat de coureur daar zelf om moet vragen.

Uiteindelijk stelde Vettel de zevende plaats veilig en sprak Ferrari na afloop van 'goede strategische beslissingen'. Vettel zelf was niet tevreden met zijn klassering toen hem gevraagd werd of de zevende plaats een pleister was op de wonde: "Nee."

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Sebastian Vettel

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Spanje 2020 RN365 Nieuwsdossier

25 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Red Bull trekt 19-jarig supertalent aan als F1-reservecoureur