Sinds Liberty Media aan het hoofd staat van de Formule 1 is er al het nodige veranderd maar volgens Horner is dit nog niet voldoende. De teambaas van Max Verstappen en Daniel Ricciardo heeft het volste vertrouwen in Liberty Media maar stelt in gesprek met Racer wel dat er nog meer moet veranderen. "Als het product niet aantrekkelijk is, dan haken de sponsoren af. Wij als Red Bull Racing doen veel dingen naast de baan waardoor het voor ons geen probleem is om sponsoren aan te trekken."
Vooral voor de teams met een gering budget wordt het steeds lastiger om het hoofd boven water te houden. Volgens Horner is de Formule 1 dan ook lang niet zo gezond als een paar jaar geleden en moet er duidelijk iets gebeuren. "De Formule 1 moet weer aantrekkelijk worden. Daarvoor moeten we een spannende show neerzetten waarmee we nieuwe sponsoren kunnen aantrekken. Hierdoor wordt de Formule 1 weer gezonder en dus ook beter." Als voorbeeld noemt Horner de race in Abu Dhabi waarbij de helft van het veld na zo'n twintig rondjes nog op dezelfde positie reed. "De race in Abu Dhabi is bepaald geen reclame voor de sport. De Formule 1 is veel beter dan dat, dus moet er echt wat veranderen."
Meest gelezen