Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië GP Saoedi-Arabië

Start race
04 d 22:33:54
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

De ideale strategie voor de Formule 1 GP van Monaco volgens Pirelli

Wat is voor Max Verstappen en co de snelste route naar de finish in de Formule 1 Grand Prix van Monaco? Pirelli geeft een voorzet, maar voor de Red Bull-coureur is de opdracht kraakhelder.

Pirelli is heel duidelijk als ze een drietal strategieën voor de Formule 1 Grand Prix van Monaco formuleert. Een éénstopper is echt de enige optie, onder normale omstandigheden althans. Een safety car kan strategieën zoals altijd, maar vooral in Monaco, openbreken. Echter, zonder calamiteiten is een éénstopper het snelste. De rekenmodellen van Pirelli wijzen een start op medium banden, gevolgd door een afsluitende stint op harde banden aan als snelste route naar de finish. De tabel helemaal onder dit artikel laat zien dat Verstappen over een vers setje van beide compound beschikt.

En Verstappen?

Voor Max Verstappen is het vooral zaak om een goed te starten. Als hij vanaf poleposition zijn leidende positie weet te behouden, zijn zijn kansen ronduit goed. Op 90% van de overige circuits zou je hem misschien nog moeten waarschuwen voor de mogelijkheid van een undercut door zijn achtervolgers, maar dat lijkt hier in Monaco geen optie. Voor een undercut ben je afhankelijk van je nieuwe rubber om je snel een weg te banen tussen de langzamere tegenstanders door, maar dat is in Monaco natuurlijk een utopie. Baanpositie geef je in Monaco niet zomaar op.

x
Revanche Verstappen aast op Suzuka-achtige revanche: "Laatste push"