Pirelli is heel duidelijk als ze een drietal strategieën voor de Formule 1 Grand Prix van Monaco formuleert. Een éénstopper is echt de enige optie, onder normale omstandigheden althans. Een safety car kan strategieën zoals altijd, maar vooral in Monaco, openbreken. Echter, zonder calamiteiten is een éénstopper het snelste. De rekenmodellen van Pirelli wijzen een start op medium banden, gevolgd door een afsluitende stint op harde banden aan als snelste route naar de finish. De tabel helemaal onder dit artikel laat zien dat Verstappen over een vers setje van beide compound beschikt.
En Verstappen?
Voor Max Verstappen is het vooral zaak om een goed te starten. Als hij vanaf poleposition zijn leidende positie weet te behouden, zijn zijn kansen ronduit goed. Op 90% van de overige circuits zou je hem misschien nog moeten waarschuwen voor de mogelijkheid van een undercut door zijn achtervolgers, maar dat lijkt hier in Monaco geen optie. Voor een undercut ben je afhankelijk van je nieuwe rubber om je snel een weg te banen tussen de langzamere tegenstanders door, maar dat is in Monaco natuurlijk een utopie. Baanpositie geef je in Monaco niet zomaar op.
Meest gelezen