Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

De sponsoren van Max Verstappen

Formule 1-coureur Max Verstappen staat te boek als de populairste Nederlandse sportman. Autosport is hot in Nederland en daar plukt de goed presterende coureur zijn vruchten van.

Wie zijn de sponsoren van Max Verstappen?

Max Verstappen staat sinds 2014 onder contract bij Red Bull dat de hoofdmoot van zijn inkomen verzorgd. Daarnaast heeft hij diverse persoonlijke sponsoren, die hem de nodige miljoenen extra opleveren per jaar. Wie Verstappen wil sponsoren moet daarvoor diep in de buidel tasten. Een plekje op de helm van de Nederlander is goed voor een bedrag van enkele miljoenen op jaarbasis en met zijn inzet op andere vlakken gaat normaliter een bedrag met zes cijfers gemoeid. Een zeer trouwe sponsor vormt supermarktketen Jumbo , dat al vroeg in de carrière van Verstappen 'instapte' en hem ondersteunde. Het logo van Jumbo vinden we tegenwoordig terug op de helm van de Red Bull-coureur. Als bedankje voor de steun van Frits van Eerd reed Verstappen de Oostenrijkse Grand Prix met een gele helm. De afgelopen jaren zagen we Verstappen ook schitteren tijdens diverse reclamevideo's van de supermarktketen. Software bedrijf Exact is ook al jaren een trouwe sponsor van de F1-coureur. In de diverse reclamespotjes prijst Verstappen de producten aan en wijst hij op het belang van data in de Formule 1. Max is met recht een 'cijfergoeroe', toch? Het logo van het merk staat ook aan de voorzijde op de helm van Verstappen. Kledingmerk G-Star stapte dit seizoen in om Verstappen te voorzien van vrijetijdskleding. Op events en op TV draagt Verstappen verplicht de kleding van dit merk. Tijdens de Grand Prix-weekenden zien we Max in de teamkleding van Red Bull. Kabelexploitant Ziggo heeft een exclusieve deal met Verstappen. Daarin is afgesproken dat de Red Bull-coureur een x -aantal keer zijn opwachting (fysiek) maakt in Hilversum bij het programma peptalk en na de races er een telefonische terugblik plaatsvindt. Daarnaast heeft Ziggo diverse exclusieve interviewmomenten, waaronder het interview na de vrijdagtraining en dat op de startgrid voorafgaand aan de race. Als kers op de taart is Verstappen ook altijd terug te zien in een van de commercials. Carnext is de nieuwste sponsor van Verstappen. De coureur zal zich voor de online automarktplaats inzetten op het gebied van het vergroten van naamsbekendheid, onder meer door een rol te spelen in diverse commercials. In november 2019 werd een contract voor meerdere jaren ondertekend.

Viaplay
x
Data Verstappen worstelt ook in droge omstandigheden