En die tevredenheid is niet voor niets: "Het is natuurlijk fantastisch om op zo'n hoog deel uit te maken van een organisatie als Mercedes. De Formule E is bovendien uitgegroeid tot één van de allergrootste klassen die er zijn. En natuurlijk, net als iedere jonge coureur droomde ook ik van de Formule 1 en dat doe ik nog steeds, maar die markt zit op dit moment helemaal op slot. De Formule E is daarom de beste kans en stap in mijn carrière", aldus De Vries in gesprek met RacingNews365 . Het zijn woorden die hij eerder al uitsprak tijdens de perspresentatie van het Mercedes Formule E-team, waar hij de teamgenoot wordt van Stoffel Vandoorne. De Vries is dan ook écht happy met de nieuwe uitdaging in zijn carrière: "Ik heb geen hard feelings en heb dit jaar bovendien niet méér kunnen doen dan de F2-titel winnen." Door te rijden met wéér een compleet nieuwe bolide kan hij zich bovendien breder ontwikkelen als coureur: "De basics van het racen blijft hetzelfde, maar de auto in de Formule E heeft nauwelijks downforce, er wordt op banden met profiel gereden, en je hebt de beschikking over een 'attack-mode' en een 'fanboost'. "Het is echt een op zichzelf staande klasse, dus dat gaat een interessante uitdaging worden. Ik denk dat alles op racegebied je beter maakt als coureur, zolang het op hoog niveau gebeurt", aldus de Fries, die er dit jaar al tweeënhalve testdag met de Mercedes Formule E-bolide op heeft zitten. Na het succes van het binnenslepen van het fabriekscontract met Mercedes, volgde het titelsucces in de Formule 2, wat een storm aan media-aandacht teweeg bracht: "Toen ik maandag landde, moest ik direct door naar Tommy Hilfiger, om aan het eind van een drukke dag aan te schuiven bij achtereenvolgens de NOS , Peptalk en bij BEAU , dus dat was een drukke avond. Zo had ik er een dag opzitten van zo'n 45 uur en woensdag vlieg ik alweer naar Japan voor mijn verplichtingen in het WEC. Het zijn drukke tijden momenteel, maar ik heb het er natuurlijk graag voor over." Luister hieronder naar de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, waarin Tim Coronel, Joe van Burik en Jeroen van Inkel terugblikken op de bewogen Grand Prix van Rusland.
Meest gelezen