Nyck de Vries ving de sprintrace aan vanaf de achtste positie, nadat hij op vrijdag de hoofdrace op zijn naam had weten te schrijven. Zijn directe rivaal Nicholas Latifi vertrok vanaf de twaalfde positie. Door de reversed grid-regel mocht Antoine Hubert de Formule 2-Sprintrace vertrekken van poleposition, gevolgd door Deletraz, Markelov en Zhou. De eerste ronden verliepen rustig, maar dat veranderde in ronde zeven toen Luca Ghiotto, die door een diskwalificatie tijdens de hoofdrace gedwongen achteraan moest beginnen, op een wanhopige manier een plek probeerde goed te maken. Toen Ghiotto de trage Raghunathan in de befaamde hairpin in probeerde te halen, crashte het duo, wat voor beide coureurs het einde van de race betekende. De Safety Car kwam noodgedwongen op de baan, waardoor het hele veld wederom in elkaar schoof. Door de aard van de sprintrace - de coureurs hoeven namelijk geen verplichte pitstop te maken - leek het vervolg van de race op een traditionele Monegaskische optocht. Nyck de Vries wist nog wel een plek goed te maken op Matsushita, en schoof zo op naar de zevende positie, waar hij de race uiteindelijk ook zou eindigen. Enkele rondes voor het einde werd de race uiteindelijk toch nog spannend, toen raceleider Hubert steeds meer met zijn banden begon te worstelen. Deletraz zag zijn kansen schoon en deed enkele pogingen om de Fransman van de leidende positie te verstoten. De laatste ultieme poging vond plaats op het laatste rechte stuk richting de finish, maar met een miniem verschil van slechts een halve autolengte wist Antoine Hubert toch de overwinning binnen te slepen. De Vries leek op basis van zijn zevende plaats de leiding in het kampioenschap over te nemen, maar de twee punten voor latifi voor de snelste raceronde maken dat de Canadees een voorsprong van één punt blijft verdedigen ten opzichte van De Vries.
Meest gelezen