Dit jaar keren de omstreden logo's van Mission Winnow terug op de auto's van Ferrari. Omstreden, want het Misson Winnow-project is een initiatief van tabaksgigant Philip Morris, waar ook het beroemde Marlboro onder valt. Mission Winnow mag dan wel een campagne zijn voor gezondere alternatieven voor roken, de associatie met Philip Morris is er, evenals met die met Marlboro, al is het maar vanwege de plaatsing van de logo's op de auto. Het wordt echter toegestaan en dus prijken de logo's wederom op de bolides van Charles Leclerc en Carlos Sainz. Deze keer niet in het wit of in het zwart, wat we al eerder zagen, maar op de motorkap in felgroen en dat vloekt behoorlijk. Niet voor niets werd er weinig positief op gereageerd. Achter de keuze, die is ingegeven door Philip Morris, schuilt echter een reden. "Vanaf de start heeft Mission Winnow geëxperimenteerd met haar visuele identiteit. De groene pijlen waar we nu voor hebben gekozen staan voor kansen, kansen om je een nieuwe toekomst voor te stellen, net zoals een green screen dat voor films doet", zo legt Tommaso Di Giovanni namens Philip Morris uit in gesprek met Racefans . "Even los van elke mening over de gekozen kleur heeft Mission Winnow altijd als doel gehad om de dialoog te starten en om discussies aan te wakkeren", vervolgt hij. "We hebben de mensen steeds aan willen sporen hun bestaande beeld van ons merk opzij te zetten en zich open te stellen voor de transformatie die wij momenteel ondergaan."
Meest gelezen