Na de introductie van een nieuwe vloer in Miami, vooral gekenmerkt door nieuwe luchtgeleiders aan de onderkant, heeft Red Bull wederom een update bij zich in Imola. Het dient als afsluiting van de geplande ontwikkelingsfase vóór Spanje, waar de configuratie van de RB21 ook zal veranderen. De regels voor flexibele voorvleugels gaan dan op de schop, met kleine wijzigingen tot gevolg.
In Imola zullen de updates nog steeds voornamelijk te maken hebben met de vloer. Het onderdeel krijgt een ander volume om de luchtstroom beter te begeleiden én een nieuwe vorm van de Venturi-kanalen en de rand. Bovendien zijn de onderkant en het achterste gedeelte van de sidepods aangepast. Specifiek met betrekking tot de achtervleugel wordt er gesproken over een andere vormgeving van de beam wing, ook al zal het onderdeel visueel min of meer dezelfde vorm behouden. De centrale ronding van het profiel wordt wel gewijzigd.
Het idee achter de updates is om meer downforce te genereren, met een verdeling die het vooral mogelijk maakt om de bandenslijtage beter te beheersen. RacingNews365 heeft begrepen dat het team de updates niet als definitieve oplossing voor de problemen van het concept van de RB21 beschouwt. De problemen kunnen alleen gedeeltelijk worden afgezwakt door de auto beter interpreteerbaar te maken voor de coureurs. Dat geldt niet alleen voor Max Verstappen, maar ook voor Yuki Tsunoda.
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Italië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!