Coureurs die de Formule 1 willen halen, moeten in hun vroege kart- en autosportcarrière flink wat geld inleggen om hogerop te komen. Het kost miljoenen om de koningsklasse te halen, maar de rekening wordt niet alleen betaald door de coureur zelf: de autosport kent ontelbare sponsoren, waarvan sommigen zich al erg vroeg binden aan een rijder. Al vroeg in de carrière van Max Verstappen zagen ook de sponsoren het talent van de Nederlander en sinds zijn successen in de Formule 1 is dat aantal alleen maar gegroeid. Niet gek ook met twee wereldkampioenschappen op zijn naam. Van de bekende gele supermarkt tot aan een biermerk: dit zijn de sponsoren van Max Verstappen.
Jumbo
Supermarktketen Jumbo verbond zich al vroeg aan Verstappen en is de eerste grote sponsor van de Nederlander. Al in de Formule 3 (2014) pronkte de naam 'Jumbo' in het geel op de helm van de Nederlander. In de daaropvolgende jaren is het bedrijf doorgegaan met het partnership. Tegenwoordig zien we Jumbo nog altijd op de helm van Verstappen, ondanks het feit dat de supermarktketen is gestopt met vrijwel alle sponsoring binnen de autosport.
Heineken
Autoracen en een biermerk lijken in eerste opzicht niet de allerbeste combinatie, maar Heineken verbindt zich al jaren aan de Formule 1 met een grot alcoholvrij-campagne (when you drive, never drink). Een partnership met Verstappen neemt dit nog een stap verder: de twee partijen richtten onlangs Player 0.0 op, wat een platform voor e-sporters moet worden en tegelijkertijd een stukje sponsorship is van Heineken.
Red Bull (Racing)
Vanzelfsprekend wordt Verstappen ook gesponsord door Red Bull. Het energiedrankjesmerk pronkt praktisch op alle uitrusting van de Nederlander. Helm, pet, overall, noem het maar op. Niet gek ook als hij rijdt voor het gelijknamige Red Bull Racing. Red Bull is een sponsor/partner van Verstappen en natuurlijk ook zijn werkgever. De rijkunsten van de Nederlander zijn niet alleen lucratief voor het prijzengeld in de Formule 1, want met zijn prestaties trekt Verstappen een gigantische lading aan sponsorgeld aan.
Viaplay
Eén van de nieuwere sponsoren van Verstappen is Viaplay, de streamingdienst die de Nederlandse Formule 1-rechten sinds 2022 in handen heeft. Middels dit partnership verschijnt er unieke content op de dienst, waaronder documentaires over de Limburger en interviews na afloop van het seizoen. Daarnaast pronkt Viaplay sinds dit F1-seizoen op de helm van Verstappen.
EA Sports
Gamebedrijf EA Sports is ook een van de nieuwere sponsoren van Verstappen. Ook dit bedrijf is terug te zien op de helm, aan de voorkant. Voor beide partijen was dit partnership een logische keuze: de Nederlander zit erg vaak in de simulator met vrienden en collega's te racen. Middels het partnership belooft EA Sports unieke Verstappen-content met de tweevoudig kampioen in hun portfolio.
Meest gelezen