vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Deze zes coureurs moeten vrezen voor hun Formule 1-stoeltje

Met de Grand Prix van Canada zit een derde van het Formule 1 seizoen erop. Het is een mooi moment om eens te kijken welke coureurs er dit seizoen ondermaats presteren en misschien zelfs moeten vrezen voor hun stoeltje in de koningsklasse van de autosport.

Brendon Hartley

De geruchten over het naderende einde van de F1-carrière van Brendon Hartley zijn het meest concreet van allemaal. De prestaties van de Nieuw-Zeelander blijven achter bij die van teamgenoot Pierre Gasly. De laatste twee races leek het wat beter te gaan, maar in beide gevallen werd hij uit de race gereden door iemand anders. Het zou niet chique zijn om op zo'n moment iemand te vervangen, maar Hartley zit nog steeds op de wip.

De naam van Lando Norris wordt het meest genoemd als vervanger van Hartley, maar de McLaren-beschermeling moet eerst toestemming krijgen van McLaren om op leenbasis naar toro Rosso te verkassen. Overigens moet hij daar zelf ook maar net trek in hebben, aangezien hij als grote favoriet voor de Formule 2-titel dat kampioenschap niet zomaar op zal geven.

Lance Stroll

Lance Stroll zou bij elk team allang zijn ontslag hebben gekregen, ware het niet dat de Canadees echt bizar veel geld van zijn vader meeneemt naar het team van Williams.

Maar ook voor Williams moet de maat toch een keer vol zijn, hoezeer ze dat geld van Stroll ook nodig hebben. In Sirotkin hebben ze overigens ook geen hoogvlieger aangetrokken, maar de jonge Rus komt alsnog een stuk beter uit de verf dan Stroll.

Marcus Ericsson

De Zweed rijdt al sinds 2014 in de Formule 1, maar wordt momenteel zoek gereden door zijn jonge en onervaren teamgenoot Charles Leclerc. Bovendien is de partij met wie hij zulke goede contacten onderhoudt en waar hij naar verluidt zijn stoeltje aan te danken heeft niet langer de eigenaar van Sauber. Longbow Finance zou Sauber enkele weken geleden hebben verkocht aan het Zwitserse Islero Investments.

Die overname zou volgens speculaties enkel een tussenstop zijn op weg naar een volledige overname van Sauber door technisch partner Alfa Romeo. De kans dat Marcus Ericsson in dat geval in 2019 aan boord zou mogen blijven, achten we niet zo heel groot.

Romain Grosjean

Romain Grosjean zal snel iets moeten laten zien om zijn plekje voor 2019 bij Haas F1 te behouden. Charles Leclerc klopt als Ferrari-protogé nadrukkelijk op de deur van Haas F1, terwijl Romain Grosjean dit seizoen enkel opvalt door onhandigheden.

In je eentje crashen achter de safety car en twee weken later twee rijders elimineren nadat je zelf bent gespind, staat slecht op ieders cv. Hij staat nog altijd op nul punten, terwijl Kevin Magnussen al ruim in de dubbele cijfers zit. Ondertussen gelooft Grosjean zelf nog steeds dat hij ooit voor Ferrari zal rijden.

Kimi Raikkonen

Van Kimi Raikkonen wordt al jaren geroepen dat hij het veld bij Ferrari moet ruimen, maar toch rijdt hij er nog steeds. Dit seizoen begon hij zelfs sterker dan ooit, maar inmiddels lijkt de Fin weer wat aan glans in te leveren.

Een toekomst in de rallysport wordt genoemd als alternatief voor de Formule 1 en in Charles Leclerc staat er een nieuw goudhaantje voor de Scuderia klaar. De vraag is of Ferrari het aandurft zo'n jonge gast in de auto te zetten. En wat doet Daniel Ricciardo? Ook de Australiër wordt nog altijd gelinkt aan het stoeltje van Kimi Raikkonen.

Stoffel Vandoorne

In zijn tweede volledige seizoen bij McLaren komt Stoffel Vandoorne nog altijd niet lekker uit de verf. De auto is aanzienlijk beter dan vorig jaar, maar waar Alonso de MCL33 met regelmaat naar de punten weet te slepen, blijft Vandoorne daarin nog ver achter. Een blik op het teamduel leert dat Vandoorne tegen een 7-0-achterstand aankijkt ten opzichte van Fernando Alonso in kwalificaties.

En dan is daar nog Lando Norris. Het supertalent uit de McLaren-stal is hard op weg naar een stoeltje bij McLaren. Daar kan hij Fernando Alonso opvolgen als die besluit te stoppen, maar als de Spanjaard blijft, dan ligt naar alle waarschijnlijkheid het hoofd van Vandoorne op het hakblok.

RN365 Special
Grootste Formule 1-schandalen: de loden balletjes van Tyrrell

In de terugkerende rubriek ‘Formule 1-schandalen’ belicht RacingNews365 deze keer de loden balletjes van Tyrrell, een laatste poging om de strijd met de turbowagens aan te gaan.

Lees meer
Breaking Dit wil Max Verstappen veranderen aan de Formule 1