Hoe hoog het budgetplafond komt te liggen in 2021 is nog niet geheel duidelijk. Oorspronkelijk was die vastgesteld op 175 miljoen dollar. Ingegeven door de coronacrisis werd gesproken over het verlagen ervan naar 145 miljoen dollar, maar voor met name de kleine teams is dat nog niet voldoende. Die zouden graag zakken tot 100 miljoen. Ferrari is echter radicaal tegen, de Scuderia wil zelfs niet verder zakken dan 145 miljoen en vindt dat zelfs al aan de lage kant. Waar de limiet ook op komt te liggen, Racing Point kan weleens het team zijn dat er het meest van profiteert. Racing Point is één van de kleinere teams, maar lijkt met de gefortuneerde Lawrence Stroll aan het roer elke budgetlimiet aan te kunnen. In uitgaven zou het team daarmee op gelijke hoogte komen met de topteams, terwijl enkele andere middenmoters waarschijnlijk niet eens het maximale budget te besteden hebben. Het gat naar de topteams wordt genivelleerd, terwijl Racing Point in uitgaven afstand kan nemen van de directe concurrenten van de afgelopen seizoenen. Maar zelfs als de budgetlimiet drastisch zakt tot 100 miljoen of lager, kan Racing Point in het voordeel blijven, ook als bijvoorbeeld een team als Haas F1 of Williams diezelfde honderd miljoen te besteden heeft. In recente jaren heeft Racing Point immers aangetoond met een beperkt budget hoge ogen te kunnen gooien. Met de hand op de knip werd het team enkele keren vierde bij de constructeurs, vlak achter Mercedes, Ferrari en Red Bull. Racing Point haalt zogezegd het meeste rendement uit elke euro, iets wat bij een gelijk financieel speelveld een enorme troef kan zijn voor het team dat momenteel de wind sowieso mee lijkt te hebben. De FIA ging onlangs langs bij het team om onderzoek te doen naar de Mercedes-kopie, maar de auto werd volkomen legaal bevonden .
Meest gelezen