Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Dit is het zakelijke meesterbrein achter Max Verstappen

Op het moment dat het vizier van Max Verstappen dicht gaat, is het aan hem om de Formule 1-bolide veilig over het asfalt te sturen. Toch wordt de Formule 1 vaak een teamsport genoemd. We zoomen in het op het 'team' rond Max Verstappen, en belichten deze keer Raymond Vermeulen. Het zakelijke brein achter het ‘merk’ Verstappen.

Samen met Jos Verstappen is manager Raymond Vermeulen degene die de zakelijke belangen van Max Verstappen behartigt. Wie in de buurt van de Verstappens wil komen, die moet eerst langs manager Vermeulen zien te komen. Maar hij is meer dan alleen manager van de Verstappens. Al sinds jaar en dag is hij een goede vriend van de familie. In eerste instantie actief als verzekeringsagent, met karting als hobby. Zo kwam Vermeulen via – via in contact met Jos Verstappen en binnen no-time was hij de vertrouwenspersoon van de Limburgse familie. In 1996 begon hij dus als manager van vader Jos en 24 jaar later is hij nog steeds nauw betrokken bij diezelfde familie, maar nu met zoon Max, die destijds nog langer niet geboren was. Als manager zag hij ruwe diamant Max geslepen worden door zijn vader en reed het drietal in juni 2014 vanuit Nederland naar Oostenrijk om samen met Helmut Marko om de tafel te zitten. Zo was het begin van een bijzondere Formule 1-carrière een feit en zes jaar later is de merkwaarde Verstappen, in eerste instantie natuurlijk door de rijkunsten van Jos en vooral Max, maar in tweede instantie ook door manager Vermeulen, enorm. Bij Red Bull verdient de 22-jarige coureur tientallen miljoenen per jaar en strijdt hij mee voor Formule 1-wereldtitels. Door de jaren heen hebben vader Jos en manager Vermeulen de teugels langzaam steeds meer laten vieren. Daar waar de piepjonge Max in zijn eerste Formule 1-jaren intensief begeleid werd door het duo, die bij nagenoeg elke race aanwezig waren, zo werd dat de afgelopen jaren langzaam afgebouwd en kan de Red Bull-coureur het op sportief gebied tegenwoordig allemaal zelf af. Op het zakelijke vlak haalt Vermeulen links en rechts nieuwe sponsordeals binnen. TAG Heuer, G-Star, CarNext.com, iedereen wil in zee met de Red Bull-coureur, maar niet elk aanbod wordt geaccepteerd. "Max moet dicht bij zichzelf blijven, het moet natuurlijk blijven. Hij zegt altijd dat hij geen Pipo de Clown gaat spelen en daar heeft 'ie gelijk in. Het moet bij hem passen", zo laat Vermeulen in gesprek met het AD optekenen. Op zakelijk gebied is en blijft Raymond Vermulen dus het meesterbrein dat het zakelijke gedeelte van de BV Verstappen draaiende houdt, maar de vertrouwenspersoon van Max en Jos kan niet vaak genoeg benadrukken dat Max altijd het laatste woord heeft in alles. “Als hij geen groen licht geeft, gaat het niet door." Ook Verstappen junior zelf weet maar al te goed hoe belangrijk zijn manager is. Nadat hij begin januari een krabbel zette onder een nieuw, sterk verbeterd Red Bull-contract benadrukte de Nederlander dat nogmaals. "Raymond en Jos aan mijn zijde zijn een enorme aanwinst. Zij voeren uiteindelijk de eerste gesprekken en dan is het aan mij om het ja-woord te geven. Ik moet mezelf er goed bij voelen, maar dat is uiteindelijk niet zo moeilijk, omdat zij precies weten wat ik wil. We zijn heel goed op elkaar ingespeeld en praten het hele jaar door met elkaar, over wat we wel en wat we niet willen", aldus de Red Bull-coureur.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Red Bull Jos Verstappen spreekt zich over vriendschap tussen Max en Norris