Vier zeges op rij voor Red Bull, dat als team en met coureur Max Verstappen aan de leiding gaat in het WK. De manier waarop Verstappen de Oostenrijkse Grand Prix won liet er weinig twijfel over bestaan welk team momenteel de boventoon voert. In de Spaanse Grand Prix was het Lewis Hamilton in zijn Mercedes die beduidend sneller was dan Verstappen. De Duitse wagen ging beter om met de banden dan de Red Bull. Sindsdien is er veel veranderd en zijn de rollen omgekeerd. De RB16B is sneller en gaat beter met de banden om dan de W12 van Mercedes. Verstappen legt na afloop van de GP van Stiermarken uit hoe veel draait om bandenmanagement. "Het was belangrijk om een goede start te hebben. Ik denk dat die eerste stint draaide om het managen van de banden. Het tempo was vrij hoog, terwijl ik op mijn banden lette - wat in het verleden soms anders was." "We hebben hard gewerkt om dat te verbeteren en vandaag (zondag, red.) ging dat erg goed. Toen we stopten om naar de harde band te gaan, was dat een hele fijne stint", vertelt Verstappen aan onder meer RacingNews365. Verstappen wil niet het achterste van zijn tong laten zien als hem wordt gevraagd wat Red Bull heeft veranderd qua bandenmanagement sinds de Spaanse Grand Prix. "Natuurlijk kan ik niet in detail treden, maar het gaat erom dat je zorgt dat je banden tot het einde meegaan. Ik denk dat we het in Barcelona gewoon niet hadden. Nu konden ze me niet bijhouden qua tempo." "Als je dat beetje extra tempo hebt kan je de rondetijden wat meer managen en dat helpt deze banden enorm aan het einde, omdat ze supergevoelig zijn als het gaat om glijden en blokkeren." "Ze raken heel snel oververhit, dus het gaat uiteindelijk allemaal om het management."
Meest gelezen