In een poging het gat naar Ferrari en Mercedes verder te dichten heeft Red Bull een omvangrijk upgradepakket meegenomen naar Spanje. Meest in het oog springende zijn de nieuwe bargeboards van de RB14. De ontwerpers van Red Bull hebben dit onderdeel flink onder handen genomen. Het voorste element (waar Rauch op staat) bestond voorheen uit een plaat, maar heeft nu een extra element gekregen om de lucht beter te geleiden. Idem voor het tweede element, waarin een sleuf is aangebracht. Op de vloer zien we vinnetjes die voor de bargeboards zijn geplaatst, iets wat we eerder ook al bij Mercedes zagen. Ook het vleugelelement heeft een iets andere vorm gekregen. De functie van de bargeboards is om de lucht zo optimaal mogelijk langs het breedste punt, de sidepods, van de auto te geleiden. De sidepods zijn iets ranker geworden. Dit heeft te maken met een veranderende koeling. De slankere sidepods moeten zorgen voor een betere luchtstroom.
Aan de achterkant van de auto heeft Red Bull de vloer veranderd. Het aantal diagonale sleuven is toegenomen. Momenteel telt de vloer acht sleuven. Het doel van deze sleuven is om de verstoorde lucht beter te geleiden. Dit moet bijdragen aan een betere performance van de vloer en diffuser. Laatstgenoemde heeft ook een kleine wijziging ondergaan. Het is nog even koffiedik kijken hoeveel tijdwinst de upgrades Verstappen en Ricciardo opleveren. Belangrijk daarbij is dat daarbij gekeken wordt naar de netto tijdwinst, want ook Ferrari en Mercedes zullen tijdwinst boeken met hun nieuwe pakket.
Meest gelezen