Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
  • 1 BOT LAP 51
  • 2 HAM + 1.524
  • 3 VET + 11.739
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 BOT + 3.658
  • 3 VER + 4.696
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
  • 1 HAM LAP 78
  • 2 VET + 2.602
  • 3 BOT + 3.162
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VET + 3.658
  • 3 LEC + 4.696
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
  • 1 HAM LAP 53
  • 2 BOT + 18.056
  • 3 LEC + 18.985
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun

F1-stand

  • 1 HAM 187
  • 2 BOT 151
  • 3 VET 111
VT1 vr 28 jun 11:00 12:30
VT2 vr 28 jun 15:00 16:30
VT3 za 29 jun 12:00 13:00
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Esteban Ocon

Dit zijn de Formule 1-kampioenen van de toekomst

​​Voor jonge talenten is het steeds moeilijker om de top van de Formule 1 te bereiken. Het verloop bij de topteams is uiterst gering en coureurs rijden met gemak vijf seizoenen of langer voor hetzelfde team. Maar wie zijn de opvolgers van coureurs als Raikkonen, Vettel en Hamilton? Racingnews365 zet er vijf op een rij.

Esteban Ocon

De jonge Fransman (21) wordt in Nederland vaak onderschat. Wij vermoeden da dit komt door de rivaliteit tussen Ocon en Verstappen in 2014 in de Formule 3. De Fransman won de titel, maar Verstappen stal de show. Een onterechte onderschatting!

Ocon mocht in 2016 proeven aan de Formule 1 bij het kansloze team van Manor. Veel eer viel er niet te behalen door zonder voorbereiding halverwege in te stappen in de langzaamste auto van het veld. Vorig jaar werd Ocon door Mercedes ondergebracht bij Force India dat hem verkoos boven Wehrlein. Daar liet de jonge Fransman zien dat hij een snelle leerling was. Na een periode van gewenning maakte hij het de ervaren Perez steeds lastiger en nam hij de overhand in de tweede seizoenshelft. Tot pure frustratie van Perez die tot twee maal toe zijn teamgenoot letterlijk van de baan ramde.

In 2018 is de rust wedergekeerd bij Force India en ontpopt Ocon zichzelf als een snelle en stabiele coureur. Perez, vorig jaar nog gelinkt aan Ferrari, heeft het nakijken en Ocon boekt goede progressie. Het leuke daarbij is dat hij durft te racen, aanvallend kan rijden en een inhaalactie in huis heeft.

Mercedes staat dan ook voor de lastige keuze om de komende jaren door te gaan met Bottas, waarbij Ocon zijn carrière stilvalt, of hem op korte termijn de kans te bieden bij het fabrieksteam. Wij zien liever het jonge talent vol met bravoure dan de saaie Fin.

Charles Leclerc

Wat kan die jongen rijden! Zijn eerste seizoen in de Formule 1 begon met vallen en opstaan, maar Charles toonde zichzelf een bijzonder snelle leerling. Na drie mindere races wat fouten is Leclerc uitstekend op dreef. Drie puntenfinishes in de laatste vier races is een prachtig resultaat bij het kleine Sauber. Voor zijn leeftijd en geringe ervaring rijdt hij zeer volwassen. Hij beschikt over een uitstekende snelheid en kan inhalen, maar weet zijn positie ook uitstekend te verdedigen.

Leclerc domineerde vorig seizoen de Formule 2 en bewijst dit seizoen dat hij echt een exceptioneel talent is. De jonge Monegask (20) staat onder contract bij Ferrari dat goud in handen heeft. De grote vraag is alleen wat de volgende stap(pen) gaat zijn voor Leclerc. Ferrari staat er niet om bekend dat het jonge coureurs een kans geeft, maar als ze dat niet doen raken ze Charles kwijt aan de concurrentie.

Pierre Gasly

Het Red Bull-talent (22) maakte vorig jaar halverwege het seizoen zijn debuut voor Toro Rosso. Juist in de periode dat het team een moeilijke fase doormaakte met motorleverancier Renault. Een harde leerschool voor de Fransman die menig gridstraf moest incasseren.

Dit jaar beloont Gasly het vertrouwen van Red Bull. Soms is hij nog wat grillig, maar steeds meer komt zijn talent bovendrijven. Een vierde plaats in de GP van Bahein was een briljant resultaat. Ook zijn zevende plaats in Monaco was bijzonder knap. Er zijn wel eens jonge Red Bull-talenten geweest die meer dan eens kennis maakten daar met de vangrails. Gasly was foutloos, managede zijn banden uitstekend en schitterde.

Daar waar voorheen Sainz gold als eventuele opvolger voor Ricciardo of Verstappen, manifesteert Gasly zich steeds meer als een bijzonder talent.

Lando Norris

Ja, het is een risico om hier iemand neer te zetten die nog niet actief is in de Formule 1, maar wat Norris laat zien is ongekend. Binnen enkele jaren maakte hij gigantische sprongen, won hij alle kampioenschappen die er te winnen waren en imponeerde hij al tijdens zijn McLaren-test.

De pas 18-jarige coureur staat onder contract bij McLaren en komt dit seizoen uit in de Formule 2. Na de eerste races staat Norris aan de leiding in het kampioenschap. Snel, maar zeker nog niet foutloos. We mogen daarbij niet vergeten de Norris in 2015 nog in de Formule 4 reed. Vanaf 2015 is alles in een stroomversnelling gekomen met titels in het Europese Formule Renault 2.0 kampioenschap, de Toyota Racing Series en het Formule 3 kampioenschap.

Norris testte in 2017 voor het eerst een echte F1-auto op de Hungaroring en was direct verbluffend snel. Nu hij ook in de Formule 2 zijn talent laat zien is het een kwestie van tijd voordat we de jonge Brit in de Formule 1 zien. Red Bull probeert al om hem los te weken bij McLaren, maar vooralsnog blijft Norris het Engelse team trouw. Grote kans dat we Norris in 2019 in de Mac zien rijden.

Max Verstappen

Natuurlijk kan ook Max Verstappen (20) hierin niet ontbreken. Van alle talenten is hij al het verst in zijn carrière. De Nederlander won al drie Grand Prixs en is alweer bezig aan zijn derde seizoen bij Red Bull. In die periode liet hij zijn talent vaak zien, maar ook zijn ongeduld. Prachtige momenten, prachtige races en overtuigende zeges worden afgewisseld met brutaliteit en soms fouten.

Max is een echte Verstappen wat dat betreft. Een racer pur sang die niet rijdt voor een tweede plaats. Verstappen heeft al bewezen dat hij ongekend snel is en ook dominant kan zijn. Het is nu voor Max nog tijd om soms ook de rust te vinden en een constante factor te worden in het kampioenschap. Net als bij alle grote coureurs is dat een kwestie van leeftijd en ervaring.

Dat Verstappen ooit wereldkampioen wordt, daar twijfelt eigenlijk niemand aan. Daarbij is en blijft hij wel afhankelijk van het materiaal. De Red Bull is een prima auto, maar komt nog altijd vermogen tekort. Als het team dat op weet te lossen in de komende twee seizoenen en Max net iets tactischer rijdt, dan moet strijden voor de titel mogelijk zijn.

Breaking Van der Garde: "Ik geloof in de Red Bull-Honda combinatie"