McLaren MP4/21
McLaren gebruikte in 2006 een felgekleurde oranje livery tijdens de wintertest in Barcelona. De voorganger van het team, de MP4/20 was razendsnel tijdens het voorgaande seizoen, maar onbetrouwbaarheid kostte ze het coureurs- en constructeurskampioenschap. Maar in tegenstelling tot de MP4/20, kwam de MP4/21 niet eens in de buurt van de titel en McLaren won voor het eerst in tien jaar geen enkele race. Het team switchte in 2018 alsnog naar de nu zo bekende papaya-livery.
Red Bull RB11
Red Bull heeft er een handje van om bij presentaties of tijdens een test met een speciale kleurstelling te komen. Zo ook in 2015 toen het tijdens de wintertest in Jerez ineens op de proppen kwam met een camouflage-livery met een zebrathema. De auto bleek geen succes en het team behaalde slechts twee tweede plaatsen als beste resultaat.
Ferrari 1997
De Ferrari F300 zag er schitterend uit met een compleet zwarte livery met gouden wielen.
Honda 1999
Honda wilde met de RA099 terugkeren in de Formule 1. Het maakte daarbij gebruik van de diensten van de getalenteerde ontwerper Harvey Postlethwaite, maar zijn onverwachte overlijden maakte een voortijdig einde aan het project. De grootste verliezer was echter Jos Verstappen, die de rest van zijn Formule 1-loopbaan voor kleine teams reed in plaats van voor het grote Honda.
Toyota TF01
Het is geen geheim dat Toyota het team met het grootste budget was tussen 2002 en 2009. Het team testte de auto een jaar lang voor ze hun debuut maakten tijdens de Grand Prix van Australië in 2002. Het team bleef racen in het traditionele rood-wit, maar met meer wit dan op de test-livery.
Red Bull RB14
Red Bull staat weer op deze lijst. Het team staat bekend om zijn marketingtechnieken en het energiedrankjesconglomeraat laat geen kans onbenut om de aandacht op zich te vestigen. Voor de start van het seizoen 2018 debuteerde het team met een marineblauw en wit kleurenschema dat tot de verbeelding sprak van de fans. De auto bracht de coureurs Max Verstappen en Daniel Ricciardo elk tot twee overwinningen en hielp het team derde te worden in het constructeurskampioenschap.
Williams FW36
In 2014, toen het V6 turbo hybride-tijdperk net van start ging, tekende Williams een deal met Martini, dat de titelsponsor werd. Voor de start van het seizoen reed het team echter in een volledig donkerblauwe livery. De FW36 bracht het team naar de derde plaats in het constructeursklassement, maar in de jaren daarna zakte het team ver af.
BAR 01
Bij het debuut in 1999 had de BAR 01 een opwindend blauw, zwart en zilveren uiterlijk. Uiteindelijk zou het team dit kleurenschema echter laten varen voor een nog exotischer kleurstelling in de vorm van de spilt livery , waarbij de auto gelijkmatig werd verdeeld over de kleurenschema's van twee tabaksmerken.
Meest gelezen