vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Doornbos: "Inhalen op Assen zeker mogelijk met extra DRS-zone"

Het gesprek van de dag tijdens de Gamma Racing Days op het TT Circuit in Assen is uiteraard de mogelijkheid tot het organiseren van een Grand Prix van Nederland. De snelle, bochtige baan op de Drentse heide zou in de toekomst kunnen fungeren als strijdtoneel voor een Formule 1-race. Robert Doornbos stuurde op zaterdag de F1-tweezitter over het TT Circuit en deed zijn eigen bevindingen.

De 36-jarige voormalig Formule 1- en IndyCar-coureur sprak met Racingnews365 over een mogelijke Nederlandse GP en vertelde wat er mogelijk aan het circuit moet worden veranderd, alvorens het geschikt is voor F1-geweld. “Volgens mij heeft de FIA dat al grotendeels besloten. De chicane moet uit het lange rechte stuk dat achterop het circuit ligt.”

“Zo komt er een extra DRS-mogelijkheid”, analyseert Doornbos. “Dan kunnen er tenminste twee DRS-zones zijn.” Uitgegaan wordt van het idee dat start-finish als eerste DRS-zone zal fungeren. “Sommige circuits hebben zelfs drie DRS-zones”, verwijst de bestuurder van de F1-tweezitter naar de reden waarom er sowieso een tweede zone moet komen.

“Daarnaast weet ik niet wat de standaardeisen zijn voor pitboxfaciliteiten, maar die kunnen misschien worden aangepast. Onderaan de streep krijg je de Formule 1 natuurlijk niet voor niets, je moet wel een beetje investeren.”

Doornbos reed in het verleden al eens een race op het TT Circuit, hij deed dit in de al lang ter ziele gegane Champcar-klasse. De wedstrijd, die in 2007 werd verreden, stond niet bepaald bol van het spektakel. “Sommige circuits zijn nu eenmaal zo gebouwd, maar je kan voor extra spanning zorgen door de DRS-zones wat langer te maken. Dat is immers wel een garantie voor inhaalacties. Pirelli zou misschien wat agressiever kunnen gaan wat betreft de bandenselectie – er zijn genoeg mogelijkheden om het interessant te maken.”

Dat het initiatief om de Formule 1 naar Nederland te halen leeft, maakt Doornbos vrolijk. “Het initiatief dat vandaag is genomen, sluit daar goed bij aan. Een beetje reuring is altijd goed, en dat gaat wel lukken als er tienduizenden handtekeningen worden verzameld.”

Teken net als Robert Doornbos de petitie om de F1 naar Nederland te halen!

RN365 Special
Grootste Formule 1-schandalen: de loden balletjes van Tyrrell

In de terugkerende rubriek ‘Formule 1-schandalen’ belicht RacingNews365 deze keer de loden balletjes van Tyrrell, een laatste poging om de strijd met de turbowagens aan te gaan.

Lees meer
Breaking Dit wil Max Verstappen veranderen aan de Formule 1