De misère van Liam Lawson blijft maar doorgaan. De Red Bull-coureur werd wederom direct uitgeschakeld in de kwalificatie voor de Grand Prix van China. Lawson had veel moeite om zijn RB21 in het rechte spoor te houden en eindigde op de laatste plaats, net als een dag eerder in de sprintkwalificatie.
Zodoende wordt Lawson voor de derde keer in drie pogingen gelijk uitgeschakeld. Zijn Red Bull-avontuur is dramatisch begonnen.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Pascal Simons
Verlos die jongen toch uit zijn lijden en laat hem rijpen bij Racing Bulls door hem te wisselen met Tsunoda.
DeBeer
Echt toppertje! M’n complimenten Red Bull! Sainz laten lopen, Tsunoda niet goed genoeg en nu hebben we deze paradijsvogel. Echt fantastisch.
Nealz
Ja, dat van Sainz snapte ik óók niet... Al zie ik 'm nu bij Williams ook niet de sterren van de hemel rijden 😕
DeBeer
Als je de keus hebt uit een rookte en een racewinnaar
Hamil_Ton
@DeBeer Sainz wordt tot nu toe weggereden door Albon ...
DeBeer
Zit er dicht genoeg bij.
Rhys
Dit had ik al voorspeld, maar moest toen afgebrand worden hier door de Red Bull fans. Marko heeft het niet meer in zich om talent te zien.
Nico2305
Ik zeg toch stiekem ook Tsunoda!!
Floris_Wyers
Als ik Tsunoda was zou ik weigeren, iedereen weet dat als je naast Max in het team zit dat het einde carrière is…
RubySander
Gasly en Albon gaan anders prima in hun carriere
Floris_Wyers
Zonder Max is redbull nergens…
F0rmuleeen
Wissel Max en Hadjar, en RB staat ver boven RBR. Denk dat Max met die RB misschien nog wel meer kans maakt dan met de RBR.
Floris_Wyers
Dat denk ik ook, zou leuk experiment zijn. De constructeur titel halen ze toch niet…
OpaJapie
Met een Racing Bull haalt Max zijn 5e wereldtitel 100 %
Nealz
Zo eens met jou! Ik herhaal hier even wat ik bij een ander topic schreef: < Persoonlijke mening is dat de RBR veel van de banden vraagt om dat er met minder downforce gereden kan worden (ivm snelheidsverlies), waardoor er meer slip ontstaat en dus je bandenmanagement heel belangrijk is. De Racing Bull is m.i. vergeeflijker en daarom lijken de coureurs daar beter uit de verf te komen. Liam heeft de 'pech' dat hij het (ook) nog niet onder controle heeft of krijgt.... Denk dat ook hij in de Racing Bull het beter zou doen. Sterker nog, ik denk dat Max daarin zelfs gewoon nog steeds meedoet voor pole en winst >
DeBeer
Racing bull heeft meer van de RBR uit 2023.
Gerrit Leemburg
Ik denk nog vaak terug aan de dagen dat RBR in Verstappen en Pérez een heel sterk team vormden. Beide wonnen races, poles, fastest laps en de constructeurstitel. Sergio verloor helaas zijn mojo. En zie nu wat Lawson voor een nachtmerrie debut oplevert. Tsunoda hoeft alleen maar rustig af te wachten......
Maikel Zwart
Nee de auto is gewoon op max in gesteld, niemand heeft zo'n rijstijl als dat verstappen heeft dus dan is t voor de 2de rijder erg moeilijk om je daar op aan te passen
Maarten Van De Ven
Onzin. De auto van lawson is niet afgesteld voor Max maar voor hemzelf. Dat hij zijn vorm en gevoel niet kan vinden heeft met hem zelf te maken. Lawson is duidelijk niet F1 waardig zoals ook schumacher junior net niet is.
Dit bericht is aangepast op:
Ep
Klopt. Max wilt een heel sterke voorkant waardoor automatisch de achterkant los wordt. Coulthard beschreef dat mooi tijdens de kwalificatie. Bij een losse achterkant, moet je heeeeel veeeeel gevoel hebben met je auto. Coulthard gaf aan dat de meerderheid van coureurs dat niet prettig vindt en er geen vertrouwen in heeft.
Latino
Komt goed.........
Lando4president
Wat een wanbeleid bij Red Bull, elke keer. Ze staan voor aap en Max moet in zijn eentje de kastanjes uit het vuur halen. Als ik Max was...
Ep
Blijf er bij dat het tactisch is van RBR om Lawson nu in de auto te zetten: Nu heb je met Tsunoda en Hadjar een heel sterk RB wat je verder op kunt bouwen. Ondertussen laat je Lawson in de tweede RBR zo veel mogelijk gevoel krijgen maar qua punten voor constructeur niet te veel verzamelen. Zodoende blijft RBR een voordeel met de windtunnel houden voor de tweede helft van het seizoen. Max kan toch met de auto om gaan en punten voor het coureurskampioenschap halen… Na de toewijzing van windtunneltijd, swap van Lawson en Yuki. Dan flink punten scoren voor RBR als de flexwings verleden tijd zijn! B.t.w.: ik had ook meer van Lawson verwacht… hij lijkt vrijwel geen vertrouwen in de auto te hebben: veel stuurbewegingen en veel lif and coast…
Dit bericht is aangepast op:
desire_1900
Beetje 4D schaken tactiek dit. Net als vorig seizoen levert je een slechte tweede coureur grappig wel extra windtunneltijd op.
Sientje
Zou toch heel wat fijner zijn als de 2e coureur ook wat punten af kan pakken van de jongens bovenin. Nu is het 6 tegen 1. Ga er maar aan staan. Dat was goed te doen toen je auto goed genoeg was, maar nu is het een ander verhaal met deze auto. Hopelijk krijgen ze hem beter op de rit na nog wat races.
Maarten Van De Ven
Als RB nu niet snel ingrijpt en Tsunoda in de redbull laat rijden dan weet je al dat je na 4 grand prix het teamchampionship al kan vergeten. Niet weer allemaal kansen laten geven zoals met perez. De sport is hard, maar dat weet je als je eraan begint. Niet goed genoeg? Helaas dan een stap terug.
Ron Segal
Lawson direct uit de RedBull, en wisselen met Tsunoda. Ze hebben het weer goed gezien bij RedBull. Ik hoop dat Max volgend seizoen vertrekt bij Redbull. na meer dan 10 jaar is Max loyaal genoeg geweest!
Wim De Gier
En dan reed Verstappen op gebruikte banden in q1...
Beskut
Geduld, hij komt er wel
DeBeer
Het is geen potje rummikup. Het is eten of gegeten worden.
OpaJapie
Ja, Perez werd al "afgemaakt" als ie een banddikte achter Max reed. Lawson zit er 13 bandenstapels achter. Zoals ik vorig seizoen al mijn theewater voelde, Foute wissel
RubySander
Leuke vergelijking ook👍
OpaJapie
Wat was die Perez toch een verschrikkelijke slechte coureur he??? Wat is ie afgebrand, wat is er een str*nt over hem heen gegooid. Maar was wel de enige die naast Max ( op momenten ) kon rijden. Kom maar op, gooi de namen er maar uit, wie dan naast moet rijden?