Tijdens de eerste Grand Prix van Groot-Brittannië was de race van Kevin Magnussen al na een enkele ronde voorbij. Na een stuurfout bij het uitkomen van de laatste chicane op weg naar de laatste bocht dook Red Bull-coureur Alexander Albon in een gat dat zich uiteindelijk sloot. Het gevolg: Magnussen werd van de baan getikt en belandde in de muur. Einde race. Afgelopen weekend hoopte de Deen op sportieve revanche, maar met oude onderdelen was de bolide van de Haas-coureur niet vooruit te branden. "De auto presteerde dit weekend minder goed dan hij waar hij toe in staat is. We weten dat het wel mogelijk is, zeker op zondag tijdens de race. Dit weekend liep het echter voor geen meter", zo vertelt de Deen tegenover onder andere RacingNews365 . "Afgelopen week hadden we die crash met Albon en ik denk dat een deel van de onderdelen op onze auto deze week oude onderdelen waren. Ik weet niet waarom we anders zo slecht waren. Volgens mij moet dat het zijn, want de auto kan veel beter zijn dan hij dit weekend was", aldus Magnussen. Met nog tien ronden te gaan in de race op zondag kreeg Kevin Magnussen te maken met blaarvorming op zijn linker achterband. Uiteindelijk reed de Deen niet veel later de garage in en viel hij als eerste coureur uit. Na afloop van de race vertelt Steiner dat de blaarvorming er voor zorgde dat zijn coureur naar binnen kwam. "We wisten niet zeker wat de effecten waren van de vibraties van Kevins banden op zijn wielophanging." "Daarom besloten we hem naar binnen te halen", aldus Steiner. Een nieuw setje banden had Magnussen dan toch weer gewoon op weg kunnen helpen? Als die er waren wel, maar volgens Magnussen was dat niet het geval. "We hadden geen nieuwe banden meer", zo vertelde de Haas-coureur na afloop over de uiteindelijke oorzaak van zijn uitvalbeurt. De softbanden, waar vele coureus gedurende het weekend problemen op kenden, zouden door het team niet goed genoeg zijn bevonden om tijdens de race op te rijden. Met medewerking van Dieter Rencken .
Meest gelezen