Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Eénstop-strategie lijkt logische keus voor Verstappen in Monaco

Pirelli heeft net als voor elke Grand Prix de snelste bandenstrategieën op een rij gezet. Het mag geen verrassing worden genoemd dat de op papier snelste strategie op het Circuit de Monaco een éénstopper is. De hoeveelheid bandenslijtage op het stratencircuit aan de Côte d'Azur is namelijk gering.

Volgens bandenleverancier Pirelli kunnen de coureurs theoretisch gezien de race het beste beginnen op de zachtste band, de soft-band, en daarna overschakelen naar de hardste band. Voor Max Verstappen en de rest van de top tien komt dit goed uit, want zij zullen de race allemaal op de roodgekleurde band aanvangen. De beste periode om deze pitstop uit te voeren is volgens Pirelli tussen ronde 10 en 22, afhankelijk van de tactiek van de teams. De teams kunnen er ook voor kiezen om iets langer door te rijden op de soft-banden en tussen rondje 18 en 25 over te schakelen naar de mediumband, om hier vervolgens de race op uit te rijden. Deze tactiek vergt volgens de Italiaanse bandenfirma echter wel wat meer bandenmanagement en bovendien is deze optie wat langzamer dan de eerste. Een derde mogelijke tactiek, een dubbel bezoek aan de pitstraat met als bandenkeuze soft, soft en hard, wordt door Pirelli sterk afgeraden. Mocht de bandenslijtage hoger zijn dan verwacht, dan kunnen de teams voor deze tactiek kiezen, maar in vergelijking met de andere keuzes vergt deze optie veel kostbare tijd.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Verstappen Jos Verstappen glashelder over 'belachelijk verzoek' aan Max