Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

Kwalificatie

  • 1 HAM 1:19.273
  • 2 VER 1:20.489
  • 3 SAI 1:20.671
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
aut Uitslag Quali
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 Grand Prix Monaco 2019

Eénstop-strategie lijkt logische keus voor Verstappen in Monaco

Pirelli heeft net als voor elke Grand Prix de snelste bandenstrategieën op een rij gezet. Het mag geen verrassing worden genoemd dat de op papier snelste strategie op het Circuit de Monaco een éénstopper is. De hoeveelheid bandenslijtage op het stratencircuit aan de Côte d'Azur is namelijk gering.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Volgens bandenleverancier Pirelli kunnen de coureurs theoretisch gezien de race het beste beginnen op de zachtste band, de soft-band, en daarna overschakelen naar de hardste band. Voor Max Verstappen en de rest van de top tien komt dit goed uit, want zij zullen de race allemaal op de roodgekleurde band aanvangen. De beste periode om deze pitstop uit te voeren is volgens Pirelli tussen ronde 10 en 22, afhankelijk van de tactiek van de teams.

De teams kunnen er ook voor kiezen om iets langer door te rijden op de soft-banden en tussen rondje 18 en 25 over te schakelen naar de mediumband, om hier vervolgens de race op uit te rijden. Deze tactiek vergt volgens de Italiaanse bandenfirma echter wel wat meer bandenmanagement en bovendien is deze optie wat langzamer dan de eerste.

Een derde mogelijke tactiek, een dubbel bezoek aan de pitstraat met als bandenkeuze soft, soft en hard, wordt door Pirelli sterk afgeraden. Mocht de bandenslijtage hoger zijn dan verwacht, dan kunnen de teams voor deze tactiek kiezen, maar in vergelijking met de andere keuzes vergt deze optie veel kostbare tijd.

			© Pirelli
	© Pirelli

Voorspel en win

Powered by

Gaspedaal.nl

Wie wint de Grand Prix van Monaco 2019?

Speel mee en win een race-arrangement op Zandvoort t.w.v. € 435, aangeboden door Gaspedaal.nl

Speel mee

0 reacties

    Breaking Italiaanse media luiden noodklok steeds harder: "Ferrari leed schipbreuk"