De RB18 van Max Verstappen en Sergio Perez kent een lange en laag doorlopende neus, met wederom de 'neusgaten' erin voor de F-duct. Via deze gaten wordt de lucht onder de Red Bull gejaagd. Een trucje dat het team ook in de voorbije jaren toepaste. Het leverde de neus de bijnaam 'stofzuiger' op.
Belangrijker én vernieuwender is dat Red Bull gekozen heeft voor een pull rod constructie bij de voorwielophanging. Dit in tegenstelling tot concurrenten Mercedes en Ferrari. Zij kozen voor een push rod ophanging. Door dit concept, dat verstrekkende aerodynamische gevolgen heeft, ligt de voorkant van de RB18 veel dichter bij het asfalt dan de Mercedes en Ferrari.
Net als veel andere teams is de nieuwe Red Bull ook uitgerust met vierkante sidepods. Achterop de engine cover prijkt ook een kleine haaienvin, waarin de staart van Red Bull's stier is weggewerkt.
Dit weekend zullen we uitleg geven over zowel de push rod als de pull rod ophangingen én wat de voor-en nadelen zijn. Daarbij draait het niet alleen om de ophanging maar om het gehele aerodynamisch concept, dat van Red Bull compleet anders is dan dat van Mercedes en Ferrari.
Ook interessant:
Niemand wil de teamgenoot van Verstappen zijn
Een nieuwe RacingNews365-podcast, waarin we weer van alles bespreken. Natuurlijk de launch van de nieuwe Red Bull-bolide, maar ook het nieuwe contract van Norris. Kan hij nog overstappen naar Red Bull? Beluister de nieuwste RacingNews365-podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk hieronder!
Hét abonnement voor de echte racefan. Sluit je ook aan bij de tofste F1-community!
Meld je direct aan