In Bakoe nemen nagenoeg alle teams een speciaal low downforce-pakket mee. Dat doet men omdat topsnelheid belangrijk is in de straten van de Azerbeidzjaanse hoofdstad en dus zien we plattere achtervleugels. Verder nemen een aantal andere teams ook andere grote updates mee. Zo hebben McLaren en Alpine bijvoorbeeld een geheel nieuwe vloer, die voor wat tijdwinst moet zorgen. Op vrijdagochtend leveren de F1-teams altijd bij de FIA een overzicht van hun updates in, maar op donderdag kan de oplettende kijker in de paddock al wat wijzigingen spotten. Zo is er bij Red Bull een minimale aanpassing gespot bij de sidepod inlet. Deze is net wat anders vormgegeven als vier weken in Australië het geval was, ongetwijfeld om zo de luchtstromen beter over de auto te kunnen geleiden. Daarnaast is ook de manier waarop de zijspiegels op de RB19 gemonteerd zitten aangepast, zoals op de afbeelding hieronder te zien is, die door de Spaanse techjournalist Albert Fabegra is gedeeld op social media. Update: er zijn meer updates naar buiten gekomen van Red Bull.
1651652606609989635
Cambios en la entrada de pontones del Red Bull. Han cambiado también el soporte del espejo. Changes on Red Bull 's sidepod inlet. They updated mirror support aswell. #f1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/DOEvtUpYGO — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 27, 2023
Meest gelezen