In die Amerikaanse raceklasse heeft Marcus Ericsson het bijzonder naar zijn zin, mogelijk nog wel meer dan in de Formule 1. De reden daarvoor? "In de IndyCar wordt écht geracet, in de Formule 1 daarentegen niet", zo laat de Zweed optekenen in gesprek met Auto, Motor und Sport . "Aan de andere kant van de grote plas is het een miljoen keer eenvoudiger om achter je voorganger aan te rijden", vervolgt Ericsson, die niet alles beter vindt aan de voor hem nieuwe klasse. "Als ik in mijn eentje op het circuit rijdt, dan mis ik weleens de ware prestaties van een Formule 1-auto. Formule 1-bolides hebben nu eenmaal veel meer vermogen en bovendien veel meer downforce." Het door Ericsson benoemde verschil in prestaties tussen beide klassen wordt duidelijk als je poleposition-tijden van Lewis Hamilton in 2018 (Formule 1) en Will Power in 2019 (IndyCar) naast elkaar legt. Hamilton ging rond in 1.32,237, Power in 1.46,017.
Meest gelezen