Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Marcus Ericsson

Ericsson haalt uit naar de Formule 1: "In de IndyCar wordt écht geracet"

De Zweedse coureur Marcus Ericsson werd eind vorig jaar door Alfa Romeo op een zijspoor geplaatst. Hij mocht aanblijven als test- en reservecoureur, terwijl hij een volledig seizoen in de IndyCar afwerkt.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Arrow Schmidt Peterson

In die Amerikaanse raceklasse heeft Marcus Ericsson het bijzonder naar zijn zin, mogelijk nog wel meer dan in de Formule 1. De reden daarvoor? "In de IndyCar wordt écht geracet, in de Formule 1 daarentegen niet", zo laat de Zweed optekenen in gesprek met Auto, Motor und Sport.

"Aan de andere kant van de grote plas is het een miljoen keer eenvoudiger om achter je voorganger aan te rijden", vervolgt Ericsson, die niet alles beter vindt aan de voor hem nieuwe klasse.

"Als ik in mijn eentje op het circuit rijdt, dan mis ik weleens de ware prestaties van een Formule 1-auto. Formule 1-bolides hebben nu eenmaal veel meer vermogen en bovendien veel meer downforce."

Het door Ericsson benoemde verschil in prestaties tussen beide klassen wordt duidelijk als je poleposition-tijden van Lewis Hamilton in 2018 (Formule 1) en Will Power in 2019 (IndyCar) naast elkaar legt. Hamilton ging rond in 1.32,237, Power in 1.46,017.

5 reacties