Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Marcus Ericsson

Ericsson haalt uit naar de Formule 1: "In de IndyCar wordt écht geracet"

De Zweedse coureur Marcus Ericsson werd eind vorig jaar door Alfa Romeo op een zijspoor geplaatst. Hij mocht aanblijven als test- en reservecoureur, terwijl hij een volledig seizoen in de IndyCar afwerkt.

Ericsson 2019
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Arrow Schmidt Peterson

In die Amerikaanse raceklasse heeft Marcus Ericsson het bijzonder naar zijn zin, mogelijk nog wel meer dan in de Formule 1. De reden daarvoor? "In de IndyCar wordt écht geracet, in de Formule 1 daarentegen niet", zo laat de Zweed optekenen in gesprek met Auto, Motor und Sport.

"Aan de andere kant van de grote plas is het een miljoen keer eenvoudiger om achter je voorganger aan te rijden", vervolgt Ericsson, die niet alles beter vindt aan de voor hem nieuwe klasse.

"Als ik in mijn eentje op het circuit rijdt, dan mis ik weleens de ware prestaties van een Formule 1-auto. Formule 1-bolides hebben nu eenmaal veel meer vermogen en bovendien veel meer downforce."

Het door Ericsson benoemde verschil in prestaties tussen beide klassen wordt duidelijk als je poleposition-tijden van Lewis Hamilton in 2018 (Formule 1) en Will Power in 2019 (IndyCar) naast elkaar legt. Hamilton ging rond in 1.32,237, Power in 1.46,017.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Alfa Romeo

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

5 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Red Bull trekt 19-jarig supertalent aan als F1-reservecoureur