Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Ericsson na crash: "DRS-knop op stuurtje te klein"

De Grand Prix van Groot-Brittannië verliep vrij rechtdoorzee, tot Alfa Romeo Sauber-coureur Marcus Ericsson een poging deed de klapper van het seizoen te maken. De Zweed kreeg zijn DRS-systeem niet gesloten voor de eerste bocht en vloog op hoge snelheid van de baan. Ericssons crash bracht een Safety Car uit, waardoor de koplopers verschillende strategieën doorvoerden.

Ongedeerd, maar zonder punten, verliet Ericsson het circuit van Silverstone. Naderhand liet de 27-jarige optekenen dat diens werkgever zou kunnen overwegen haar coureurs in toekomstige races met een gereviseerd stuurtje de baan te laten betreden. “Op circuits als die van Silverstone moeten we wellicht met een aangepast stuurwiel rijden, misschien kunnen we de DRS-knop groter maken”, spreekt Ericsson. “Wat ik in feite deed was op de eerste bocht afrijden met de DRS open, zodra je dan de bocht ingaat ben je een passagier. Daarom vloog ik erook ook af: ik probeerde de DRS via de knop te sluiten, maar ik heb waarschijnlijk niet goed gedrukt.” De stuiterpartij van Ericsson viel te vergelijken met de smak die Romain Grosjean vrijdagmiddag tijdens de tweede vrije training maakte. De Franse Haas-coureur kreeg het eveneens niet voor elkaar om zijn DRS-systeem te sluiten.

Viaplay
x
Breaking Aston Martin in protest tegen uitslag kwalificatie