Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
F1-nieuws

Ericsson na crash: "DRS-knop op stuurtje te klein"

De Grand Prix van Groot-Brittannië verliep vrij rechtdoorzee, tot Alfa Romeo Sauber-coureur Marcus Ericsson een poging deed de klapper van het seizoen te maken. De Zweed kreeg zijn DRS-systeem niet gesloten voor de eerste bocht en vloog op hoge snelheid van de baan. Ericssons crash bracht een Safety Car uit, waardoor de koplopers verschillende strategieën doorvoerden.

Ongedeerd, maar zonder punten, verliet Ericsson het circuit van Silverstone. Naderhand liet de 27-jarige optekenen dat diens werkgever zou kunnen overwegen haar coureurs in toekomstige races met een gereviseerd stuurtje de baan te laten betreden.

“Op circuits als die van Silverstone moeten we wellicht met een aangepast stuurwiel rijden, misschien kunnen we de DRS-knop groter maken”, spreekt Ericsson. “Wat ik in feite deed was op de eerste bocht afrijden met de DRS open, zodra je dan de bocht ingaat ben je een passagier. Daarom vloog ik erook ook af: ik probeerde de DRS via de knop te sluiten, maar ik heb waarschijnlijk niet goed gedrukt.”

De stuiterpartij van Ericsson viel te vergelijken met de smak die Romain Grosjean vrijdagmiddag tijdens de tweede vrije training maakte. De Franse Haas-coureur kreeg het eveneens niet voor elkaar om zijn DRS-systeem te sluiten.

RN365 Special
Verstappen koestert 'huwelijk' met geliefde Lambiase: "Maar wie is het mannetje, wie het vrouwtje?"

RacingNews365 zat na het F1-seizoen samen met niemand minder dan Max Verstappen voor een exclusief interview. In dit eerste deel vertelt Max over Gianpiero 'GP' Lambiase, zijn race-engineer met wie hij als het even kan voor altijd samen wil werken. Hij beschrijft de onderlinge relatie gekscherend als een 'huwelijk'. Maar wie is nou het mannetje en wie het vrouwtje?

Lees meer
Viaplay
x
EXCLUSIEF Verstappen koestert 'huwelijk' met geliefde Lambiase: "Maar wie is het mannetje, wie het vrouwtje?"