Europese Unie gaat sponsordeals Ferrari en McLaren onderzoeken

13 feb. 10:15 Ruud Dimmers 4 reacties
De sponsoring van de Formule 1-teams van Ferrari en McLaren door de tabaksindustrie is een doorn in het oog van de Europese Unie. Beide deals worden in de komende periode onderzocht vanuit Brussel.

Deze week maakte het team van McLaren bekend dat ze met BAT (British American Tobacco) in zee gaan. Een opvallende deal aangezien tabakssponsoring wereldwijd verboden is. Het nieuws bereikte ook Brussel en daar wil men nu een onderzoek starten naar de sponsordeals van Ferrari en McLaren.

Waar McLaren jarenlang zonder tabakssponsoring heeft rondgereden, is de sponsoring van Philip Morris bij het team van Ferrari nooit verdwenen. Hoewel de merknaam Marlboro al jaren niet meer zichtbaar was op de scharlaken bolides, waren er altijd witte delen op de Ferrari te zien, die verwijzen naar het Marlboro-merk.

Tijdens het afgelopen seizoen veranderde Ferrari van strategie en liet men de woorden ‘Mission Winnow’ op de auto zetten. Een reclamecampagne van Philip Morris om steun te geven aan positieve veranderingen in de wereldgemeenschap. Eerder deze week werd al bekend dat Australië onderzoek gaat doen naar legaliteit van de sponsoring op de wagen van het Italiaanse team.

Door de deal van McLaren is men ook bij de Europese Unie wakker geschoten. De EU wil nu zo spoedig mogelijk een onderzoek starten om te bekijken of Formule 1-teams met deze nieuwe sponsordeals de regels overtreden.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen