Dit seizoen is het niet Red Bull, maar Ferrari dat domineert in de pitstraat. Het valt op dat de pitstops van Red Bull niet meer zo snel zijn dan voorheen, iets waar Calum Nicholas, voormalig Red Bull-crewlid en hedendaags ambassadeur van Red Bull, veel opmerkingen over krijgt via social media.
"Ik krijg voortdurend te horen 'hey, de pistops zijn veel langzamer geworden sinds jouw vertrek'. Ik ben daar wel klaar mee, dat moet stoppen. Dus laten we het er vooral eens over hebben", zo begint hij in een videoboodschap op Instagram.
In zijn ogen is het heel logisch dat er mindere pitstops tussen zitten: "We doen zo'n 100 live pitstops per jaar. Het idee dat elke pitstop perfect zal zijn, is een belachelijke standaard. Dat is natuurlijk altijd wel het doel, maar in werkelijkheid kom je daar niet aan."
"En als dingen verkeerd gaan, kijk je naar hoe je dat de volgende keer kunt voorkomen en dat is precies wat de crew ook doet", zo vervolgt hij, om vervolgens aan te geven dat je ook op de momenten dat het misgaat, kunt floreren.
"Ik heb altijd geroepen dat als je met een slechte pitstop alsnog onder de vier seconden kunt blijven, het helemaal zo slecht niet is. Sterker nog, dat tekent juist hoe geweldig de pitcrew is. Dingen kunnen misgaan, maar als je daar toch mee weg weet te komen, soms ook op het nippertje, dan is dat afdoende."
Ook interessant:
Max Verstappen vervulde een hoofdrol tijdens de Grand Prix van Saoedi-Arabië, die achteraf al in de eerste bocht werd beslist. Hoe hebben Rudy van Buren, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk naar hét moment gekeken? Ze bespreken het in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!
Abonneer je op ons YouTube-kanaal en doe automatisch mee – verder hoef je niets te doen!
Win een Verstappen cap!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!