Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

F1-baas bezoekt Braziliaans banden-testcircuit

Het F1-circus reist op het moment rond in Zuid-Amerika. Na de Grand Prix van Mexico staat namelijk de GP van Brazilië op het programma. Dat gaf F1-baas Stefano Domenicali de tijd om een speciaal bezoek te brengen aan een bijzonder testcircuit in het racegekke land.

Pirelli is al jarenlang de enige bandenleverancier in de Formule 1 en dat geeft het Italiaanse merk de kans om mensen in de F1 een inkijkje te geven in wat men zoal doet. Ditmaal was het de beurt aan F1-baas Stefano Domenicali om een bezoek te brengen aan een van de activiteiten die Pirelli uitvoert. Samen met de chef van de F1-afdeling van het bandenmerk, Mario Isola, vertrok Domenicali naar het Panamericano circuit in Brazilië. Daar keek de Italiaan zijn ogen uit op het circuit dat door het Italiaanse bandenmerk wordt gebruikt om tests uit te voeren. Het circuit beschikt namelijk over 7 verschillende configuraties en is daarmee het grootste multi-circuit complex in Latijns-Amerika. "Het is geweldig om te zien hoe Pirelli de opgedane informatie uit de Formule 1 hier op dit circuit gebruikt om de banden voor normale straatauto's te verbeteren. Voor mij was het een mooie mogelijkheid om te zien hoe de sportieve activiteiten van het merk in de F1 uiteindelijk gevolgen hebben voor de auto's waarmee we zelf op straat rijden", aldus Domenicali over het bezoek aan het Panamericano-circuit. Dat het bandenmerk ervoor gekozen heeft gekozen om een circuit in Brazilië te gebruiken is overigens geen toeval. Pirelli is namelijk de marktleider in het grootste land van Zuid-Amerika: Brazilië. De data die men verzameld op het circuit wordt gedeeld met de testcircuits van Pirelli in Italië en Zweden. Samen vormen zij de basis van de ontwikkeling die uiteindelijk wordt uitgevoerd door de 2000 mensen die inmiddels in dienst zijn van het Italiaanse merk.

Viaplay
x
Sponsor 'Ferrari kaapt grote sponsor Mercedes en evenaart megadeal Red Bull'