Waar er in 2018 slechts drie inhaalmanoeuvres op de baan zichtbaar waren in Australië, daar werd in de editie van dit jaar veertien keer ingehaald. Ook in Bahrein, waar legio inhaalmogelijkheden waren door liefst drie DRS-zones, werd naar hartenlust ingehaald door de Formule 1-coureurs. "Het effect van de nieuwe aero-reglementen was zichtbaar in Melbourne, en werd nog duidelijker in Sakhir", spreekt Brawn in zijn terugblik op de Grand Prix van Bahrein. "De veranderingen werden doorgevoerd om de rijders meer te laten vechten en dat lijkt te zijn gelukt. Let wel: dit zijn de eerste signalen, maar hoe je het wendt of keert zijn deze bemoedigend. Het ligt niet alleen aan de reglementswijziging, maar ik ben optimistisch. De Grand Prix van China zal moeten beamen of de nieuwe reglementen inderdaad voor meer close racing zorgen." De Grand Prix van Bahrein was een prooi voor Lewis Hamilton, die Mercedes-collega en Ferrari-rijder Charles Leclerc van zich afhield. Max Verstappen eindigde op het Bahrain International Circuit als vierde.
Meest gelezen