Volgens de FOPA, een belangenvereniging waartoe zestien van de 21 organiserende Grands Prix behoren, liet het beleid van Formule 1-eigenaar Liberty Media te wensen over. Bij monde van datzelfde Liberty Media werd er echter verklaard dat het merendeel van de promotors zich juist achter het mediabedrijf schaart.
Chase Carey, voorman van Liberty Media en supremo van de Formule 1, houdt zich liever afzijdig als het gaat over al dan niet op hand zijnde deals met promotors. "Zoals ik in het verleden meermaals heb gezegd: ik praat pas over deals als ze ondertekend zijn. In deze sport is het gebruikelijk om te praten, en met name te praten voor er nagedacht is", klinkt Carey kritisch tegenover ESPN . "Ik ben van mening dat het gecompliceerde deals betreft, waar we in elk afzonderlijk geval zeer betrokken bij zijn", spreekt de Amerikaan. "We moeten ons door bepaalde problemen heen worstelen en bovendien zijn er kapers op de kust, die op een agressieve manier een plekje op de kalender proberen te veroveren. Er is echter niet zoveel aanbod, als dat er vraag is." "Verder wil ik niet op details ingaan. We voeren privé gesprekken met de promotors en Silverstone heeft er een aantal jaren geleden al voor gekozen om de gesprekken openbaar te maken", verwijst Carey naar het circuit dat in recente jaren het luidst van zich laat horen. "Wij beschouwen de discussies nog altijd als privé en daarom houden we dat ook zo."
Meest gelezen