Tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan klapte zowel de achterband van Lance Stroll als die van Max Verstappen uiteen. De kans dat beide heren over een scherp brokstukje op de baan zouden zijn gereden was erg klein, dus moest het probleem wel bij Pirelli zelf liggen, zo was de gedachte. Het leverde de bandenleverancier een flinke bak kritiek op, maar volgens Formule 1-president Stefano Domenicali is dat onterecht. In gesprek met de BBC zegt Domenicali dat hij 'de frustratie begrijpt' van Verstappen, maar tegelijkertijd benadrukt hij dat men 'respectvol' en 'voorzichtig en behoedzaam' tegenover Pirelli moet blijven en moet wachten op de conclusies van het bandenonderzoek. "We hebben veel vertrouwen in wat Pirelli kan doen", aldus de oud-teambaas van Ferrari. Domenicali werd - na zijn tijd als CEO van Lamborghini - voorafgaand aan het seizoen geïnstalleerd als nieuwe F1-president. Tijdens een vergadering met de coureurs drukte hij hen op het hart om zorgen over de banden of wat dan ook 'op de juiste plek te bespreken, zodat we oplossing gevonden kan worden'. Lukraak in de media roepen dat de bandenleverancier z'n werk niet goed doet, had Domenicali dus liever niet gezien. "De impact van het verkeerde woord op de verkeerde plaats is overduidelijk", meent hij. "Het kan erg moeilijk zijn om daar overheen te komen en dat is iets dat we moeten vermijden. We runnen een business waar coureurs de belangrijkste stem hebben. Natuurlijk is er soms sprake van frictie en een stevige discussie, maar dat is onderdeel van het spel. Dat maakt deze business juist nog zo veel interessanter."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.








