Belangrijk nieuws vanuit de Formule 1: er is een grote, 10-jarige deal gesloten met LVMH, onder andere bekend van de merken TAG Heuer en Louis Vuitton. Geschat wordt dat het om een deal van 100 miljoen euro per jaar gaat, waardoor de totale waarde op 1 miljard euro uit zou komen. Meerdere merken vinden de ingang naar de Formule 1, zeker nu Rolex en Ferrari Trento na dit seizoen afzwaaien als sponsoren. Rolex betaalde zo'n 50 miljoen euro per jaar voor de reclame rond haar horloges.
Stefano Domenicali, de CEO van de Formule 1, reageert verheugd op het nieuws. "Onze sport is gebaseerd op het meedogenloze streven naar uitmuntendheid, een waarde die ook centraal staat bij LVMH. Ik ben dan ook verheugd om aan te kondigen dat er een historische samenwerking begint. Terwijl de Formule 1 wereldwijd blijft groeien en een nieuw, divers publiek aantrekt, is LVMH de perfecte partner om mee samen te werken nu we de ervaring van onze fans én het erfgoed van de ongelofelijke sport voortdurende willen verbeteren. Het is een baanbrekende samenwerking voor beide bedrijven en ik wil Bernard en Frederic Arnault bedanken voor hun visie en toewijding."
Bernard Arnault, de CEO van LVMH Group, is ook erg blij. "De mensen, de zoektocht naar uitmuntendheid en de passie voor innovatie vormen de kern van onze activiteiten en van de Formule 1. In de autosport, net als in de mode, de horlogerie of wijn en sterke drank, telt elk detail op de weg naar succes. Zowel in onze ateliers als op de circuits over de hele wereld is het deze onophoudelijke zoektocht om grenzen te verleggen die onze visie inspireert. Het is de betekenis die we willen geven aan de geweldige en unieke samenwerking met de Formule 1."
Unibet heeft de hoogste odds. Registreer en speel mee.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!