Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 nieuws

F1-teambazen staan open voor komst nieuwe teams

Het zijn onzekere tijden voor de Formule 1. Voor het seizoen van 2021 is het nog niet duidelijk welke teams blijven, vertrekken of de sport binnentreden. Verschillende teambazen zijn van mening dat de focus niet moet komen te liggen op het werven van nieuwe teams. Wat belangrijker is, is dat de huidige deelnemers in de sport blijven.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Met het oog op de ingrijpende veranderingen voor de Formule 1 lijkt de tijd rijp voor de sport om nieuwe teams te werven. Verschillende teambazen hebben echter benadrukt dat de sport hieraan niet te veel aandacht moet besteden. Wat belangrijker is, is dat de huidige teams niet vertrekken.

Het is Claire Williams die ten overstaan van RacingNews365 de toon zet. "Wat wij willen is een grid met tenminste tien teams. Dat is wat de sport nodig heeft om geweldig racen te kunnen laten zien. Hebben we dat niet, dan zullen de fans stoppen met kijken en houdt de Formule 1 op met groeien."

Toto Wolff van Mercedes kan zich vinden in de mening van Williams' teambaas. "Vanuit commercieel perspectief bekeken is dit niet het moment om uit de Formule 1 te stappen. Op alle gebieden is de sport aan het groeien. Of we op zoek moeten naar nieuwe teams? Wellicht, maar alleen als ze een solide fundering hebben, zoals bijvoorbeeld een groot merk. Het is in mijn ogen belangrijker dat we ervoor zorgen dat dit voor iedereen een goede business blijft", benadrukt de Oostenrijker. Mattia Binotto van Ferrari schaart zich bij zijn collega's.

De nieuwe regels voor 2021, waar een budgetplafond deel van uitmaakt, banen de weg echter vrij voor nieuwe teams om eventueel een poging te wagen. In de voorbije maanden zijn er ook al geluiden van bijvoorbeeld een Spaans project naar buiten gekomen, al is niet duidelijk hoe serieus dit initiatief genomen moet worden.

McLaren CEO Zak Brown heeft in ieder geval wél oren naar de komst van meer deelnemers, zo vertelt hij. "Het lijkt mij geweldig om nog een nieuw team in de Formule 1 te hebben. Zolang het een kwalitatief raceteam is, zal het denk ik bijdragen aan de spanning van de sport", aldus Brown, die er wel een kanttekening bij plaatst. "Het is echter niet de verantwoordelijkheid van de teams om op zoek te gaan naar een nieuw team, dat moet de Formule 1 doen."

Cyril Abiteboul, de teambaas van Renault, is van mening dat de Formule 1 wel een nieuw team kan gebruiken, alhoewel niet om bovenstaande redenen. De Fransman kiest voor een andere invalshoek. "Voor de doorstroom van jonge coureurs zou het fijn zijn om een nieuw Formule 1-team te hebben. Een team kan er dan bijvoorbeeld voor kiezen om de nieuwkomer te steunen, in ruil voor een stoel voor een van zijn opkomende talenten", legt Abiteboul uit.

Het is een tactiek die door bijvoorbeeld Ferrari wordt gehanteerd. De Scuderia heeft bij Alfa Romeo bijvoorbeeld de volledige invloed over één stoel, omdat het de Zwitserse renstal fabriekssteun geeft en motoren levert aan het team.

Het Formule 1-seizoen is dan voorbij, wij zijn er nog niet over uitgesproken. Beluister hier de nieuwste podcast van RacingNews365, waarin autocoureurs Tim en Tom Coronel samen met F1-journalist Ruud Dimmers en gastheer Jeroen van Inkel het jaar onder de loep nemen.

0 reacties

    Breaking Red Bull en Vettel flirten openlijk met elkaar