De samenwerking tussen Haas F1 en Ferrari ligt onder een vergrootglas nu het Amerikaanse team succesvol is in de Formule 1. In Australië lagen Magnussen en Grosjean op de vierde en vijfde positie, alvorens een los voorwiel roet in het eten gooide bij beide coureurs. Het succes was voor de concurrentie wel reden tot klagen. Volgens het F1-reglement moeten alle teams zelf hun eigen auto ontwerpen. Desondanks lijkt de VF-18 erg op de Ferrari van vorig jaar. Ferrari levert diverse componenten aan Haas, waarbij het volgens critici zelfs om 90% van de onderdelen zou gaan. Daarnaast maakt chassisbouwer Dallara gebruik van de windtunnel van Ferrari.
De teams van Force India en McLaren laten weten dat zij, en diverse andere teams, opheldering willen over de samenwerking. Tijdens de volgende meeting van de Strategy Group willen ze dit item dan ook op de agenda plaatsen. Haas F1 gebruikt de voorwielophanging van Ferrari, wat conform de regels is toegestaan, maar ook diverse andere onderdelen vertonen grote gelijkenis met de Italiaanse bolides. Volgens het team van Haas F1 is het storm in een glas water en mag het team trots zijn op haar huidige prestaties.
Meest gelezen