Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

F1-topteams in de clinch met Liberty Media over merchandising

De topteams in de Formule 1 zijn niet blij met het plan van Liberty Media om de merchandising op de schop te gooien komend seizoen. Ferrari, Red Bull en Mercedes vrezen dat het nieuwe concept een doorn in het oog van de fans en zijn bang veel omzet mis te lopen.

Momenteel is de merchandising in de Formule 1 individueel per team geregeld. Elk team heeft zijn eigen 'kraampje' met spullen. Liberty Media wil dat centraliseren en er één grote hal van maken. "Volgend jaar hebben we een grote hal waarin van alles wordt verkocht" , zegt Sean Bratches tegenover het Finse Turun Sanomat. "De fans kunnen dan in een grote hal de spullen uitzoeken, het passen en bij één van de 12 kassa's afrekenen. Je kan het zelfs naar huis sturen met onze partner DHL" , is Bratches enthousiast over zijn nieuwe idee. "We hebben onderzoek gedaan en alle promotors waren erg enthousiast over dit idee."

Bratches is dus erg tevreden over het nieuwe concept, maar de topteams in de Formule 1 denken daar anders over. Ferrari, Red Bull en Mercedes zijn bang dat een grote hal tegen het zere been van de fans stuit, die daar geen zin in hebben. "Ferrari verkoopt al zolang het bestaat de meeste merchandising, fans weten het rood altijd wel te vinden" , uit een bron, die anoniem wil blijven, kritiek in de Finse krant. "Fans zijn over het algemeen ongeduldig, dus een grote hal werkt ze op de zenuwen. Wij gaan zeker omzet verliezen met deze constructie" , aldus de bron.

Viaplay
x
Kalender F1 slaat terug op kritiek Verstappen: "Het is niet verplicht"