Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Fernando Alonso geen optie voor Renault

Het Formule 1-team van Renault kiest er de komende jaren voor om betaalbare en goede coureurs vast te leggen. Daarbij linkt het dus niet langer naar toppers zoals Fernando Alonso.

Renault wil terugkeren naar de top in de Formule 1. Daarbij werd de naam van Fernando Alonso de afgelopen anderhalf jaar veelvuldig genoemd. De Spanjaard behaalde in 2005 en 2006 zijn twee titels in dienst van Renault. Renault CEO Carlos Ghosn laat aan La Presse weten dat de komst van een topcoureur niet aan de orde is. "We willen in 2020 terugkeren op de bovenste trede van het podium. Onze doelstelling is om te winnen onder de economisch meest gunstige omstandigheden." "Natuurlijk, als budget geen issue was dan zouden we gaan voor de best beschikbare coureurs. We zijn echter niet het team met het meeste geld. In het verleden hebben we bewezen dat we kunnen winnen zonder dat we miljoenen uitgeven aan onze coureurs." Ghosn is tevreden over het huidige rijdersduo Sainz en Hülkenberg. De afkomst van de coureurs is voor Renault geen issue. "Een Franse coureur zou prima zijn, maar ook een Rus of Chinees zou buitengewoon goed zijn. We hebben dan de aandacht van 1,3 miljard consumenten. Het belangrijkste is het dat je een winnende coureur vast kan leggen."

"Natuurlijk, als budget geen issue was dan zouden we gaan voor de best beschikbare coureurs. We zijn echter niet het team met het meeste geld. In het verleden hebben we bewezen dat we kunnen winnen zonder dat we miljoenen uitgeven aan onze coureurs." Ghosn is tevreden over het huidige rijdersduo Sainz en Hülkenberg. De afkomst van de coureurs is voor Renault geen issue. "Een Franse coureur zou prima zijn, maar ook een Rus of Chinees zou buitengewoon goed zijn. We hebben dan de aandacht van 1,3 miljard consumenten. Het belangrijkste is het dat je een winnende coureur vast kan leggen."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi