Betrouwbaarheidsproblemen waren in 2017 een van de voornaamste redenen dat Ferrari en Sebastian Vettel af moesten haken in de titelstrijd. Met de nieuwe regels voor 2018, waarin teams nog slechts drie motoren mogen gebruiken, is betrouwbaarheid nog belangrijker geworden. Autosport meldt dat Ferrari uitstekende resultaten behaalt als het aankomt op betrouwbaarheid en vermogen. Het eerste doel was om het vermogen gelijk te houden, maar de levensduur van de motor te verlengen naar minimaal zeven races. Dat is voor de teams de minimale levensduur van de motor, doordat er slechts drie motoren beschikbaar zijn voor eenentwintig Grand Prix's.
Motorbaas Corrado Lotti wil later dit seizoen een nieuwe cilinderkop introduceren. Deze zou bij moeten dragen aan een betere verbranding, waardoor Ferrari de strijd aan moet kunnen gaan met het dominante Mercedes. De huidige motor is een doorontwikkeling van de versie van 2017, maar op diverse punten aangepast. Zo is de staallegering zuiger verleden tijd. Deze zorgde voor diverse problemen en luidde uiteindelijk het ontslag van motorenchef Sassi in. Laatstgenoemde gaat nu aan de slag bij concurrent Mercedes.
Meest gelezen