Een andere vooraanstaande persoon in dat Ferrari-tijdperk was Stefano Domenicali, die later ook nog de teambaas werd van de Scuderia. Op dit moment is de Italiaan actief als CEO van een ander befaamde Italiaanse merk, Lamborghini. Domenicali wil de huidige Mercedes-dominantie niet vergelijken met die van Ferrari en in dan ook niet verbitterd over de prestaties van het Duitse automerk. "Records zijn er nu eenmaal om verbroken te worden. Het is juist mooi om te zien dat er zoveel mensen zijn die hard hebben gewerkt en hun huiswerk hebben gedaan, daarom zijn ze succesvol bij Mercedes, chapeau aan hen dus. Toch wil ik ons succesvolle Ferrari-team niet vergelijken met het huidige team van Mercedes." "Dat zou ik alleen doen wanneer ik in privéomstandigheden aan de bar zit en dan zou ik natuurlijk zeggen dat Ferrari toch succesvoller was", aldus Domenicali met een knipoog tegenover de Corriere dello Sport . "Ik denk dat Mercedes vooral Toto Wolff en Niki Lauda dankbaar mag zijn. Natuurlijk is Mercedes een heel grote groep, maar Toto en Niki zijn echt de dragers van het huidige Formule 1-project. Ik ben er zeker van dat Mercedes ook meer wagens is gaan verkopen door de huidige Formule 1-successen van het team." Volgens de inmiddels 54-jarige Domenicali heeft Wolff duidelijk gekeken naar de Ferrari-constructie in het 'Schumacher-tijdperk'. "Ik zie veel gelijkenissen en Wolff heeft bovendien ook diverse mensen bij Ferrari weggehaald." Vraag de heren Tim & Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en radio-dj Jeroen van Inkel in de nieuwste F1-podcast van RacingNews365 wat ze vinden van Ferrari en ze zullen je uitleggen waarom je niet zomaar alles van hen moet overnemen.
Meest gelezen