Toen het over het reduceren van kosten door het bevriezen van bijvoorbeeld de ontwikkeling van versnellingsbakken voor 2021, hield Mercedes de lippen stijf op elkaar, daar waar Red Bull en Ferrari zeer terughoudend waren over dat plan, zo meldt het doorgaans goed geïnformeerde Auto, Motor und Sport . Het team van Max Verstappen en het team van Charles Leclerc zouden naar verluidt hebben weten te achterhalen dat Mercedes de versnellingsbak met slechts vier bevestigingspunten aan de motor koppelt, waar men dat zelf met zes bouten doet. Omdat Mercedes de versnellingsbak daardoor ranker kan ontwerpen, maar de bak alsnog bestand is tegen de torsie, zouden Red Bull en Ferrari een eigen variant daarop willen ontwerpen voor 2021, waarmee een bevriezing die teams bepaald niet goed uit zou komen. Voor 2021 zou er een nieuwe Concorde Agreement getekend moeten worden, maar omdat de grote regelveranderingen nu pas in 2022 ingaan, kan het zijn dat er ter overbrugging een eenjarige tussenovereenkomst getekend gaat geworden. Een thema als het bevriezen van de versnellingsbakken kan deel uitmaken van een dergelijke overeenkomst.
Meest gelezen