Ferrari heeft ervoor gekozen om in 2021 de achterkant van de wagen drastisch te veranderen. Dat laat de projectleider van de 2021-bolide weten: "We zijn bezig om de achterkant van de wagen te veranderen. De ophanging zal zodoende dus veranderen in 2021. We richten ons op dat deel van de bolide, omdat we denken dat daar de meeste winst is te behalen ten opzichte van onze 2020-wagen", aldus Simone Resta tegenover het Italiaanse Autosprint.
De 50-jarige Italiaan die in de zomer van 2019 terugkeerde bij de Scuderia, hoopt dat de wijzigingen aan de 2021-wagen Ferrari verder naar voren brengen. "Samen met mijn collega's zijn we hard aan het werk om bepaalde delen van wagen te veranderen. De achterkant is een van de punten die we zullen wijzigen, maar we zullen nog een beslissing moeten nemen over het andere deel van de wagen dat we willen veranderen. Door de 2021-restricities kunnen we echter niet alles aan de wagen veranderen."
"De aerodynamica van de wagen kan weliswaar aangepast worden, maar onder de kap kunnen de teams volgend jaar vrij weinig veranderen. Daarom worden we gedwongen om keuzes te maken. In onze ogen kun je de wagen op twee beslissende plaatsen veranderen en een daarvan is dus de achterkant. Je zou er ook voor kunnen kiezen om een nieuw chassis te bouwen, wanneer je bijvoorbeeld de radiateurs wil verplaatsen. Of je zou een token kunnen gebruiken om de remmen te verbeteren of om de neus radicaal te veranderen. Het nadeel daarvan is echter dat je een nieuwe crashtest moet uitvoeren."
Het F1-seizoen is afgelopen, maar RacingNews365 gaat volle bak door. Op 13 december kan jij aanwezig zijn bij ons live event. Een toffe F1-avond met een live F1-podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk! Tevens ga jij gaat ook zelf racen in een simulator! Ben je een echte kenner? Dat mag je bewijzen in de pubquiz, met toffe prijzen!
Kortom, het ideale avondje uit!
Bestel snel jouw tickets op=op