Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
aut Uitslag Race
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Ferrari

Ferrari in de problemen voor Monaco: "Bochtensnelheid niet in orde"

Het terugkerende verhaal van het Formule 1-seizoen 2019 is dat de SF90 van Ferrari als een kogel over de rechte stukken schiet, maar veel snelheid tekort komt in de bochten. Voorafgaande aan de Grand Prix van Monaco, die wordt verreden op een kronkelig stratencircuit, is dat geen ideale omstandigheid.

Tijdens het Grand Prix-weekend in Spanje werd er veelal gewezen op het gigantische verlies dat Ferrari in de laatste sector leed. Die laatste sector is een bochtige, eentje waar de topsnelheid niet wordt gehaald. Vergelijkbaar met Monaco, dus.

"We verliezen tijd in de laatste sector, eigenlijk in elke bocht. Vanaf bocht tien is er geen enkele bocht waarin het bij ons wil vlotten", sprak Ferrari-coureur Sebastian Vettel na de kwalificatie in Spanje, waar hij acht tienden verloor in enkel het laatste gedeelte van het circuit ten opzichte van polesitter Valtteri Bottas. "Acht tienden van een seconde klinkt uiteraard als heel erg veel, maar als je dat deelt door het aantal bochten dan is het al wat minder", probeerde hij de hoop er in te houden.

"Desalniettemin is het in ieder geval teveel. Ferrari heeft heel veel huiswerk. De wagen voelt verre van perfect, we hebben niet genoeg grip en kunnen niet hard genoeg door de bochten heen, we kunnen niet zo eenvoudig op het gaspedaal stampen als bijvoorbeeld Mercedes. Het probleem zit 'm zeker niet in de remzone, maar in de snelheid die door de bocht wordt meegenomen."

Ferrari zegevierde in 2017 nog tijdens de Grand Prix van Monaco, Vettel zorgde er destijds voor dat een zestien jaar durende droogte tot een einde werd gebracht. In 2018 reed de Duitser achter winnaar - en toen nog Red Bull Racing-coureur - Daniel Ricciardo als tweede over de eindstreep.

0 reacties

    Breaking Honda bevestigt: Beide Red Bulls hadden motorproblemen